2013 resumé.

Januari - Började året med att bli arbetslös och i bloggen skrev jag att år 2013 skulle bli fuckin' awsome bara för att jag minsann tyckte det. 3 dagar senare var det begravning för morfar och 3 veckor efter det så flyttade Danne.
 
Februari - Min allra bästa vän och själsfrände blev väldigt, väldigt sjuk och jag kopplade bort allt annat som inte hade med just henne eller barnen att göra.
 
Mars - Jag började plugga upp lite poäng och jag tappade håret (vilket senare visade sig vara början på kaoset som höll på att ske i min kropp). Min pappa rakade av sig mustaschen för andra gången på 29 år och jag var på det klara med att jag absolut inte ville ha nån KK.
 
April - Jag beskrev hur jag upplever att det är att ha kontrollbehov och dödsångest. Jag fick körtelfeber vilket sedan resulterade i att min kropp gick in i svältläge vilken i sin tur ledde till den-där-sjukdomen-som-läkarna-inte-blir-kloka-på - att imunförsvaret och ämnesomsättningen lite då och då får för sig att slå ut varandra.
 
Maj - Jag höll vad jag lovade och publicerade min krönika om Gränsöverstigande kärlek, i bloggen, skrev min första "Arg lapp på bilfönster" och jag fick beskedet om att jag kom in på Behandlingspedagogsutbildningen.
 
Juni - Jag fick borrelia, Hampus åt upp min godis BH och det är mycket möjligt att Elias är den nya Messi.
 
Juli - Jag hittade min första Geocach och spenderade månaden med att pyssla/inreda.
 
Augusti - Hade en intressant diskussion med Jehovas vittnen, höll på att flyga i taket pga att en av mina grannar har lite otur när hon tänker och började äntligen skolan.
 
September - Mormors bästa vän och livskamrat, och även en mycket viktig man i mitt liv, gick bort väldigt hastigt och jag skaffade en liggvänlig soffa med divan-jävel.
 
Oktober - Papsen kom och lämnade av min älskade kabel-trumma (som just nu figurerar som vardagsrumsbord här hemma). Förövrigt så skrev jag nästan ingenting i bloggen.
 
November - Elias var på sin första metropol fest och jag spelade min roll som den nervösa hönsmamman riktigt bra.
 
December - Danne flyttade ut igen och jag står ännu en gång med hjärtat fullt av stygn.
 
Trots att större delen av året har varit ett skitår så har jag faktiskt lyckats samla lite tankar både om ditten och datten. Kommit fram till en hel del saker om både mig själv och vad jag vill. Prio ett på min lista är självklart barnen och skolan. För vet ni vad;
 
Om 2 år så ska jag minsann ha ett fast jobb och äga ett hus där jag och barnen ska bo.

Kommentera här: