Släng hit lite pest då vi ändå är igång.

Innan all den här skiten med körtelfeber och andnöd började så hade jag just tänkt tanken att sätta igång med träningen igen - utan fusk med att jag kan skippa ett pass lite här och där. Skulle jag börja träna så skulle det vara på riktigt och ordentligt. Därför hade jag även tagit mina mått och vikt, som för 2 veckor sen låg på 62,5 kg. Ja, jag hade gått upp från sista invägningen jag gjorde då jag tränade men det hade jag räknat med.
 
Idag när jag tog en tur till Sensia igen för att se om jag skulle kunna jobba nått eller inte så tog de en vikt på mig. 53,4 ligger den på just nu vilket innebär att jag har gått ner 9.1 kg på exakt 2 veckor. Helt jävla sanslöst sjukt om ni frågar mig, men inte konstigt med tanke på att jag bara fått i mig flytande och sammanlagt 3-4 mackor under den här tiden.
 
Läkaren sjukskrev mig två veckor framåt och beordrade mig att tvinga i mig mat hur ont det än gör att svälja. Det är farligt att gå ner så här fort i vanliga fall (ca. 4,5 kg/vecka) och ännu farligare för mig eftersom han även upptäckte att mjälten och framförallt levern var förstorade på mig. Självklart, varför inte slänga till mig lite pest eller nått annat när vi ändå är igång. Jag tycks ju drabbas av det mesta så... Men skit samma.
 
På fredag har jag en dejt innehållande bio & kinamat och det ska inte lite körtelfeber få förstöra.

Kommentera här: