Hur är man arbetslös på bästa sätt?

1 januari 2013. Min första officiella dag som arbetslös. Jag har nog aldrig varit det innan - hur gör man? När jag tog studenten så började jag jobba 4 dagar senare och hade samma jobb i 4 år. Innan jag slutade på det jobbet så hade jag ytterligare två jobb (3 jobb samtidigt, med andra ord). Ett av de andra två blev jag kvar på i 1 år och bytte sedan plats, men i samma branch. Blev kvar där i 1,5 år.
 
Satte mig sedan i skolbänken och började läsa upp ämnen samtidigt som jag hoppade in och jobbade extra. Blev gravid, fick Hampus, var föräldraledig och började sedan att jobba på V-Tab. Trivdes redan första kvällen och hoppades att de ville ha kvar mig ett tag till. "Ett tag till" avslutades, enligt kontraktet, igår. Sad but true...
 
Nytt år - nya möjligheter. Det är så man säger va? Ja. Och om jag får bestämma så kommer år 2013 bli fuckin' awsome! Och eftersom jag bestämmer över mitt eget liv så har jag härmed klubbat det beslutet.
 
Kommer dock sakna att träffa dom här två 36 - 40 h/vecka... ♥
 

Kommentarer:

1 Fals-Lisa:

Å jag saknar dej redan :( Var så tråkigt å tomt utan er ikväll :´(

Svar: Vi saknar dig också kan jag lova :(Ses vi inte innan så ses vi på torsdag nästa vecka iallafall :D
Enna

Kommentera här: