Jag vill inte hitta någon ny - Jag vill hitta mig själv.

För någon vecka sedan visades "Friends whit benefits" på tv. Ikväll är det "No strings attached" som körs. Jag vet inte riktigt men är det liksom som en oskriven regel att man måste ha nån att ligga med bara för att man är singel? En KK som man kan ringa till när man känner sig ensam, kåt och vill få lite "kärlek" för stunden?
 
Vet flera som börjat festa varje helg och hålla på med en ny person varje gång, då de blivit singlar. Är det deras sätt att skjuta sin ensamhet och sina känslor ifrån sig? Att de inte vågar/kan vara själva utan de behöver den där bekräftelsen som de tror att dessa strul kan ge dom?
 
That's not my cup of tea.  Jag har väldigt svårt för att hålla på med någon som jag inte är det minsta intresserad av. Ännu mindre att ha KK's lite här och var. Dessutom så betyder Danne fortfarande otroligt mycket för mig, vi träffas fortfarande och hittar på saker tillsammans. Jag vet inte vad det kommer leda till, det får tiden utvisa, men jag vill inte riskera att förlora honom för ett obetydande one night stand.
 
Jag är inte ute efter att hitta någon ny - jag vill hitta mig själv.

Kommentarer:

1 J:

När jag blev singel innan Marcus, var jag smått vild.
Jag strulade inte runt för att skjuta på mina känslor.
Jag strulade runt för att få uppmärksamheten, bekräftelsen, och för att få något nytt. För lite mer "inspiration" till sängkammaren. Hehe.
Jag klarade lätt av att vara ensam men inte utan ett extra underliv. Haha. Från ett aktivt sexliv till ett singel liv då man inte är "säker" till att få till det. Tror jag fler pippar omkring (rätt mycket) i början. Sen skaffar man sig en kompis istället för att ha ett osäkert kort. :)

Kommentera här: