Generations-häng och Geocaching.

 
När Joanna och Marcus var här så visade dom oss en app som dom har hållt på med ett tag. Geocaching heter den och om man ska förklara det enkelt så är det en skattjakt som pågår över hela världen. Just då så kollade vi bara lite snabbt på hur den funkade och så och jag la till gratis-appen på min mobil.
 
Idag åkte mamma, jag och mormor till sommarcafét i Ydrefors (asmysigt ställe som jag varmt rekommenderar) och där passade jag på att testa den där appen. Och se på fan - jag hittade min första geocaching-gömma där. Så jäkla roligt! Mamma blev lika uppspelt hon då jag höll upp lådan med "skatten" i.
 
Jag skrev dagens datum och mitt alias (trasdockan_ på geocaching) på lappen i lådan och la sedan tillbaka den igen, så att de som kommer efter mig för att leta efter den också kan hitta den. Det är viktigt för att hela leken ska kunna fortsätta. Och hade jag tagit med mig någon av skatterna hem så skulle jag ha fått lägga i nått eget i lådan för att liksom kompensera för det jag tog.
 
Jag är fast, så är det bara och det ska bli så roligt att dra med Elias på detta.
Han kommer tycka att det är lika roligt han.
 

Kommentarer:

1 Annika:

Mina föräldrar sysslar också med geocatching xD

2 ellen:

pssst, egentligen får man ju inte säga till någon vad man håller på med.. ajabaja! haha

Svar: Haha. Får man inte? Det hade jag faktiskt ingen aning om :p
Anne Johansson

3 inthearena.blogg.se:

vilken rolig skattjakt :)

Svar: Ja, det är jätteroligt! :D
Anne Johansson

4 Jeppe:

Hmmm...
Vem la i skatten från början?
Hade egentligen varit lite mer sport om man SKA byta ut EN sak.
Kanske man hittar sin sak nere på kontinenten, en annan gång lixom...
Jaja, ha en solig tisdag! :)

/Jeppe

Svar: Ja, det hade det ju kanske varit iofs, men då det finns över hela världen så är det nog ganska svårt att hålla koll på det man lämnar efter sig.Vem som la dit en speciell gömma ser man genom appen. Man kan själv lägga dit en var man vill, så länge man loggar den på kartan som finns på appen.

Tack detsamma :)
Anne Johansson

Kommentera här: