Vardagens olika rutiner.

Vilken omställning det blir för hjärnan då det blir andra rutiner om dagarna. Nu när jag har börjat plugga så är Hampus på dagis mellan 8-15 istället för som han var innan. Från att vara van vid att knappt komma hem mellan hämtning och lämning så har jag nu svårt att kunna slappna av hemma då jag lämnat honom.
 
På sätt och vis är det väl bra att jag fortfarande kör i 110 för jag har så mycket att hinna med i skolan innan slutbetyget ska sättas och jag ska ha en chans att komma in på utbildningen jag tänkt mig. Men när man har sina rutiner och de ändras i ett nafs så blir omställningen lite... konstig?
 
Lite som att gå från att bara ha Hampus ena veckan och sen kommer även Elias den andra veckan. För att inte tala om vilken chock det blir för hjärnan när inget av barnen är hemma. Jag har berättat om det tidigare, att man nästan blir lite lamslagen och inte får fingrarna ur röven att ta tag i saker och ting. Jag har tre olika sorters vardagar och eftersom jag får dom att funka så ska jag nog komma in i de nya plugg-rutinerna också.
 

Kommentera här: