Vad gör andra föräldrar?


 
Känns inte så smidigt att åka hem med Hampus, när jag lämnat av Elias i skolan, klä av han, leka lite och sen klä på han alla ytterkläderna efter 20 minuter igen för att åka och lämna honom till dagis. Det tycker jag faktiskt inte. 30 minuters dötid. Vad gör man?
 
Samma sak blir det runt lunch då jag hämtar Hampus vid 11.30 och Elias vid 12 (13  vissa dagar). Då är det iofs lite smidigare då Hampus utforskar skolgården undetiden vi väntar, men ändå. Mycket dålig planering detta. Tacka vet jag när det var 15 h uppdelade på T R E dagar i veckan istället.

Kommentarer:

1 LILITH - boktokig mamma med Borderline:

Jag har sån tur att jag har båda dagis och skola rakt över gatan så dottern kan gå själv till skolan, hon börjar ju 45 minuter innan lillebror ska vara på dagis.

Svar: Ja, det låter betydligt mycket smidigare än så som jag har det :p
Anne Johansson

Kommentera här: