Stolt mamma.

 
Jag är så jäkla stolt över min minsta trollunge som varit utan blöja, både på dag och kvällstid, i ungefär 2,5 veckor. Hemma och på nätterna har det funkat utan problem men på dagis har det hänt att han inte hunnit bryta mitt i leken för att faktiskt gå på toaletten. Den här veckan har han klarat även detta utan några små olyckor. Stolt mamma? Absolut. Nu är det bara nappen som ska väck, men jag tänker att han faktiskt kan få vara min lilla mini ett litet tag till.
 
Med Elias gick allt sånt där så himla smidigt då han slutade med både napp, blöja och välling på en och samma dag och utan problem. Eftersom Hampus är mjölkproteinallergiker (nej, det är absolut inte samma sak som att vara laktosintollerant!), och utvecklade den allergin så fort jag slutade amma, så har han aldrig druckit välling så den avvänjningen behövs inte.
 
Då kan han väl iallafall få ha kvar nappen ett liiitet tag till?

Kommentarer:

1 Marie:

Hur funkar det med sån allergi egentligen, måste bli ganska svårt med all skit som är i allt man köper i affären? Och dyrt??

Svar: I början var det ganska rörigt men nu tänker man inte på det utan plockar det man är van att köpa till honom som inte innehåller någon mjölk alls.Det är inte så mycket dyrare. Havre mjölken kostar 3-4 kr mer än en vanlig mjölk t.ex.
Det är svårare dock när man är bortbjuden men de flesta vet ju att han inte kan äta nått med mjölk i.
Anne Johansson

2 Danne:

Bästa!

Svar: Ja, den gjorde vi bra :)
Anne Johansson

Kommentera här: