Helvetes jävla läkarvård!


Så här ser Hampus ut på rygg, mage och nacken. Det börjar även gå ner i ljumskana, på låren och upp i hårfästet och några enstaka i ansiktet. Det var 3 veckor sen första utslaget ploppade upp och det är med andra ord 3 veckor sen vi tog kontakt med läkarna om detta. Dessutom så blir de bara värre och värre.

Först sa de att det var pga att han hade haft feber. Avvakta. Sen var det pga kåvepeninen. Avvakta. Sen var det ringorm. Köp en salva - avvakta. Idag var jag på "akutbesök" på BVC med honom och de sa att det var fruktansvärt att Hampus fått gå med detta så pass lång tid.

De ringde direkt till Barn i Västervik för att vi skulle få åka dit, men då Hampus är över 6 månader så måste man först gå genom vårdcentralen. Så vi blev skickade dit - igen. Där sa de nu att det berodde på ett virus. Make up your mind! Avvakta. Där sa både Danne och jag ifrån och sa att vi ville ha en remiss till Västervik. Något vi fick propsa på lite men sen gick de tillslut med på det.

Nu är det bara det att det kan ta upp till 1 månad innan vi får en tid där istället och jag tycker redan att han fått gå med detta alldeles för länge. Så nu funderar jag på om man kan ringa direkt till Barn i Västervik istället och be att få komma dit. Kan man det?

Någon som vet?

Kommentarer:

1 Anonym:

Ringa kan man ju alltid. Det där ser inte ut som något Lasse haft, någonsin. Hoppas det blir bättre!

2 Fia:

Men guuuuu!Har tyvärr inget svar på din fråga men ringa och testa!Hoppas det ordnar till sig och ni får hjälp och framförallt får veta vad det är för utslag.

3 Frida fjällgård:

När vi fick en sån tidning från landstinget stod det att de kunde aldrig neka en om man ville till Västervik istället för sin vårdcentral om ja inte minns fel då det är samma landsting.. Men ring ner å säg att ni tycket inte dem lyssnar på Er, och testa även att ringa 1177 å låt desperat de brukar förstå en bara man får prata m rätt person. Det ser ju inte kättefint ut det där, stackars liten.Lycka till

4 Haja:

Har han mycket feber nu? Jag tänker att det kanske kan vara scharlakansfeber http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Scharlakansfeber/ Har han en röd tunga? Om han är mycket påverkad av det får ni åka upp till akuten med honom i Västervik, då måste de ju ta er på allvar eftersom han gått med det så länge!

5 Lina Hassinen:

absolut Anne, ring! Du får tid direkt! Kram

6 Anette:

Det där kan väl för sjutton inte vara virus?! Ring barn direkt! Säg att ni inte får hjälp på VC å att ni vill komma in nu! Välj tidsbokning så ringer de upp ganska snabbt. Prova nu, annars direkt i morgon bitti. Hoppas ni får hjälp!

7 Jennifer:

Ja herreguuu! Ring till Barn på momangen! De är toppen där nere! Stackars lilla krake... Kram

8 Anonym:

Jag tror att man kan ringa direkt till barn ...

9 Hanna:

Det funkar fick göra det med min brorson när vårdcentralen inte brydde sig alls om att han var dålig .. Fick komma dit akut och det visade sig vara en allvarlig förstoppning, någon vårdcentralen inte ansåg utan trodde bara var vanlig feber...

10 Carro:

Det tycker jag absolut! Ring! jag ser att folk redan sagt det men iaf. :) jag tycker det ser ut som något jag hade som barn.. De hittade aldrig exakt va det va men de trodde jag va allergisk "mot mig själv" (något med immunförsvaret) och jag fick inte äta kryddor (mer än salt och vitpeppar) ketschup och citrus förens jag gick i mellanstadiet typ... Du kan ju fråga om det kan va någon sån typ av allergi... Stort lycka till!! Krya på sig lilla mannen!

11 Anonym:

Min son såg ut så där i flera veckor. Han hade något som hette Erytema multiforme. Ovanlig typ av virusutslag som oftast orsakas av herpesvirus, dock inte hans, det var vanligt förkylningsvirus. Det är oftast ofarligt men man ska vara uppmärksam så det inte sätter sig i slemhinnorna. Enda behandling han fick var tavegyl, utslagen kliade inte direkt men han fick en dos tavegyl och då la sig utslagen lite. Tydligen kan det bli väldigt långdraget ock lägga sig för att sedan blossa upp igen. Kanske inte är samma som din lille har men utslagen ser väldigt lika ut!

Lycka till och hoppas verkligen ni får komma till vvik!

12 Linda:

Vi har samma problem men med utslag som ser helt annorlunda ut så jag har ingen aning vad det kan vara. Här har de också gissat i flera veckor, "smörj med cortison", "avvakta",... Nu ska vi iaf träffa en läkare nästa vecka. Sonen är dock inte påverkad på något sätt. Säger också ring, ring, ring (var besvärliga, det är ofta det enda som funkar).

Kommentera här: