Pyssla med barnen.

Jag älskar att pyssla och det riktigt kliar i fingrarna på mig ibland då jag fått nån rolig idé i huvudet. Det är dock inte alltid så lätt att låta en (snart) 8 och en (snart) 2-åring vara med när man ska pyssla. Speciellt inte då jag ofta får för mig att använda limpistolen. (varmt lim + barn som vill göra som mamma = dålig kombination).
Lite svinn får man räkna med.
 
Idag fick vi iallafall till lite pyssel som passar både barn & vuxna. Hampus och jag började med de gamla hederliga pärlplattorna och fortsatte med lim på papper som han sedan la dit pärlorna på. Elias och jag avslutade med att smälta pärlor i pepparkaksformar och i en skål. Mycket uppskattat pyssel som senare under dagen gavs bort till barnens gammel-mormor som fyller år idag ♥
För att göra skålen / formationena:
Sätt ugnen på 200°
Smörj skålens insida med lite matolja / Lägg formarna på bakplåtspapper
Placera pärlor utmed botten och kanter (bara botten på formerna)
Låt smälta i ugnen i 5-10 minuter
F Ä R D I G T !

Kommentarer:

1 Zanna:

Skålen var super tuff! Ska lätt göra en sådan! / Zanna

Svar: Ja, och väldigt lätt att göra. :)Vad hände med din blogg Zanna? Vill ju läsa om DINA pyssel! :D
Anne Johansson

Kommentera här: