Färgklickar i Elias rum.

Direkt efter att min stora trollunge kommit hit i fredags, så satte han och en kompis igång med att baka. Vi bor i ett område där det är mycket barn i hans ålder och de veckor som han är hos sin pappa så är barnen här och frågar efter honom var och varannan dag så direkt när den magiska fredagen kommer så sätter lekandet igång direkt.
 
Det innebär att jag inte får se så mycket av honom som jag vill, nej, men jag vet iallafall att han är här. Hos mig. Hos oss. I fredags stod det alltså bakning på umgås-med-kompisar-schemat och medan det pågick så tog Danne med sig Hampus till lekparken och jag satte mig på balkongen och målade om en stol som skulle in i Elias rum.
 
Tidigare gick hans rum i färgerna svart, vitt och grönt. De saker med grön accentfärg har nu fått flytta in till Hampus rum och har istället blivit utbytta till blått/turkost i Elias rum. Färgen på stolen valde han själv för lite mer än 2 år sen, det blev bara inte att vi använde den just då. Han fick ju en lillebror strax efter och en vecka efter den nedkomsten så flyttade vi. Jaja, den har kommit till användning nu iallafall. Det är väl huvudsaken?
 
Så här såg hans rum ut i början.
Tips på en smidig och snygg förvaring att ha på väggen mottages gärna!
 
 

Kommentera här: