Lika som bär?

Jag har blivit liknad vid flera offentliga personer/karaktärer under min livstid. Eller det började väl mer när jag gick i 8:an eller nått sånt kan man väl säga, finns inte så många som liknar en vid ett annat litet barn. Inte folk i min närhet iallafall. Eller vad vet jag - ingen har liknat barnet Anne med ett känt barn.
 
 
Hur som helst. Det har varit endel men de namn som fortsätter att ploppa upp är bl.a Loreen och nu det senaste (som jag dessutom förträngt sedan innan) - Titiyo. Den första var det Johanna som uppmärksammade mig på att jag liknade, då Loreen var med i melodifestivalen. Sedan dess är det X antal personer som nämnt detta för mig. Även den sistnämnda har Johanna jämfört mig med nu i kväll. Men just Titiyo har kommit upp tidigare.
 
Hmm... jag vet inte. Men jag tror att det är luggen och det mörka håret som gör det. Eller vad tror ni? Möjligtvis näsan också, med skillnaden att jag INTE har en "höknäsa", inte ens antydan till det. Jaja, på bilderna ovan så ser de ju inte så pjåkiga ut så det får jag väl ta och tacka och bocka för då?
 
 
Ett annat namn som är återkommande är Lara Croft. Ni vet hon i Tomb Raider. Nu är ju inte jag ett jätte stort fan av just Angelina Jolie och med henne ser jag ingen annan likhet än munnen och det mörka håret. Detta har iofs bara sagts till mig då jag inte har lugg men iaf. Då tycker jag däremot att den tecknade Lara Croft är mycket hetare så jag hoppas att det är henne folk menar.
 
Ja, jag röstar på det.
 

Kommentera här: