Long time no see.

10 dagar går fort och detta är faktiskt första gången jag sitter vid datorn under dessa dagar. Besöksantalet här på bloggen har legat på stadiga 53 personer/dag och det tackar jag ju för. Trogna läsare. Och hur tackar jag då dessa? Genom att inte hålla löftet om att visa hur det går med kabeltrumman jag håller på att måla. Dålig stil, men ikväll åkte iallafall målarbyxorna på en sväng för att den gigantiska trådrullen skulle få sig en sista touch. 
Förutom det så är detta en sån där helg som jag bara avskyr, helgen som Elias åkte till sin pappa. Vi hade lite mamma-son egentid innan det var dags för honom att åka iallafall. Inte för att någon av oss ser speciellt glada ut på bilderna men mellan korten så skrattade vi betydligt mycket mer än så där kan jag säga. Vi diskuterar så mycket han och jag, och gång på gång så gör han mig så förbannat stolt över hur smart han är. Hur mycket tankar som rör sig i det där lilla huvudet och vilka genomtänkta teorier han har på vissa av sina frågor.
 
Den lille Kotten har varit lite förkyld och vi fick hämta hem honom tidigare från dagis i torsdags. Han är inte helt kry än men som det lilla yrväder han är så vill han inte vila några längre stunder. Men hur envis man än är så tar krafterna slut någon gång och idag passade han på att ta en tupplur på mig. Inte ofta det händer nuförtiden så jag riktigt suger åt mig av dessa stunder.

Kommentera här: