Negerkung & självmordsbenägen fågel.

 Sitter och tittar på "Pippi flyttar in" med Hampus och kommer som vanligt på att jag ser saker i filmen som jag inte tänkt på tidigare. Likadant brukar det bli när vi ser på andra barnfilmer som jag brukade titta på när jag var liten.Idag har jag tex lärt mig att Pippis häst inte alls heter Lilla Gubben. Som dom säger i filmen "Pippis häst hette ingenting, men hon brukade kalla honom för Lilla Gubben". Sen säger dom även att hennes pappa är negerkung. Jag har hört dom säga det innan men aldrig tänkt på det
 
 
Anledningen till att jag reagerade på det nu är pga allt stim det blivit runt "Kalle Ankas jul" där man inte fick ha med en svart docka, en blondin som säger mamma och en jude - MEN de visar en fågel som hänger upp sig själv i en snara samtidigt som han riktar en pistol mot sitt huvud!? Nu undrar jag lite hur de ska lyckas klippa bort ordet "neger" från Pippi filmerna...?
 

Kommentera här: