Du och jag, Plutten. Du & jag.


 
Om tre veckor så tar Hampus faster studenten. Hampus ska då åka upp till Stockholm, tillsammans med sin pappa, och fira henne. De ska vara där torsdag - lördag (hoppas att det bara blir lördag då jag annars kommer sakna ihjäl mig efter min Knodd...).
 
Men det går ingen nöd på mig (förutom Hampus-saknaden) då Elias kommer hit på fredagen. Vi har redan börjat planera vad vi ska hitta på för nått då, han och jag. Det var så länge sen som vi var ensamma så vi kände att vi skulle ta vara på tiden. Inga andra - bara vi.
 
Elias har redan bestämt att vi ska:
- Ha picknick vid badstranden.
- Gå och bowla.
- Bada (i simhallen).

Och det viktigaste av allt - han ska få sova i min säng. Nått han inte gjort allt för ofta sista tiden. Bara de få gånger Danne varit ute och hittat botten i allt för många ölflaskor. Då är det Danne som sover i Elias säng och Plutten i våran. Alkohol och barn är ingen bra blandning. Och speciellt inte sovandes onyktra med barn i samma säng.
 
Åh, vad vi längtar nu Elias och jag!
Och fler saker ska vi nog lyckas hitta på att göra.