Jag och vägbeskrivningar - Inte som handen i handsken.



Jag fortsätter att vara ur-usel på att svara på kommentarer här i bloggen. Jag SKA bättra mig, det svär jag på, men för att kompensera detta så tänker jag svara på en fråga här och nu. Jag fick en fråga från Haja som undrade vart Stegen ligger. Stegen = det där stället som jag besöker titt som tätt för att se om jag kan hitta några fynd. Något som jag gör i 99% av fallen.

Nu var det dock ett tag sen jag var där så kanske skulle ta mig en tur dit ner snart igen. Hur som helst; då jag är rätt och slätt skitdålig på att förklara vart saker och ting ligger så har jag varit så ambitiös så jag har sökt på hitta.se efter en passande karta. En karta över Hultsfred - självklart, nått annat skulle ju vara ganska dumt då Stegen inte ligger någon annanstans än i just Hultsfred. Hoppas att jag kunde hjälpa och att Haja (och ni andra som besöker Stegen) lyckas hitta lite fynd ni också.

Kort och gott:
Stegen ligger mittemot Frendo (f.d Preem).
Wwakt öve' vägen serrni. Dänna borte ve'

Kommentarer:

1 Anette:

Fast det känns alltid som att jag gör intrång när jag besöker Stegen :P

Första gången jag va där var jag tvungen att ringa maken och dubbelkolla att jag verkligen va rätt :)

2 Haja:

Tack snälla du för den ultimata beskrivningen, det var ju inte alls där jag trodde att det låg men nu ska jag allt hitta dit :-)

3 Anne svarar...:

Anette

För att det ligger i en industrilokal menar du? :)

Ja, det kan vara lite förvirrande i början men bara man varit där en gång så känner man sig så himla välkommen sen :D



Haja

Det var så lite så, bara kul att kunna hjälpa till :)

Nej, jag såg det på hitta.se att de hade placerat Stegen långt ute på Slätten-området och det är ju helt åt fanders fel :)

Kommentera här: