Någon Som Har Ett Extra Akvarium?


Vänster: 1 månad gamla yngel  -  Höger: 3 h unga yngel.


En av våra guppys har varit i size XXXXXXL i några dagar nu så vi har haft lite extra koll på om det skulle bli några yngel eller inte. I eftermiddags, just som Danne och Elias hade gått ut för att bygga koja, så såg jag det första. När jag tittade lite till så såg jag ytterligare 8 st som tryckte nere i ett hörn.

Hämtade akvaire-städ-sugen(?) för att försöka få upp dom då hålen i håven var alldeles för stora. 1 h senare och efter att ha svalt x antal deciliter akvarievatten så hade jag lyckats få upp 21 st pyttesmå yngel. Har sett att det simmar iaf en till i akvariet, men den får jag försöka ta upp sen. Synd att lämna den där i när alla syskonen simma i tryggt förvar i en av de stora vaserna.

31 st yngel sammanlagt nu då.

Kommentera här: