. Negativitet i Graviditet .


Just nu är jag förbannat jävla trött på att vara gravid. Och ja, just nu skiter jag även i mitt nyårslöfte om att vända allt det negativa till något positivt. Antagligen kommer jag få någon kommentar om att jag ska vara glad och att jag är lyckligt lottad om att ens kunna bli gravid osv osv - men det skiter jag också i.

"Dom säger att jag skiter i allt, men det skiter jag i."

Jag vet att jag är lyckligt lottad och jag är glad över att det kommer finnas en liten Knodd här hemma inom 3 månader (högst!) men att vara gravid är inte bara en dans på rosor och man får klaga oavsett hur glad man egentligen är. Jag har själv fått missfall och känner mycket väl till känslan av att förlora något som man så gärna vill ha.

Men när man inte har sovit ordentligt under flera veckorstid (3-5 h/natt), när man inte kan gå ut & gå eller ens knappt resa sig upp vissa dagar bara för att det känns som att både ben och rygg ska gå sönder så är det inte så lätt att vara positiv hela tiden. Bägaren har runnit över och jag måste få gnälla lite. Jag har trots allt hållt mig positiv väldigt länge, trots att det nu inte bara är jobbigt fysiskt utan även psykiskt pga för lite sömn.

Idag ska jag iallafall till MVC. Får se vad de har att säga.

Kommentarer:

1 Victoria:

Bara att klaga på!! Man behöver det med :)

2 Furimmer:

Klaga på, ös på bara =)

3 Yenn:

Klart du får klaga. Det är mänskligt att bli trött på att vara en vandrande valross (så kände jag mig i alla fall). Inte kunna ligga som jag vill på nätterna, inte kunna gå som jag brukar, inte kunna äta vad man vill eller dricka vad man vill!

4 Anne svarar...:

ALLA

Fan vad fina ni är tjejer! ♥

5 Jennifer:

Klart man får klaga! Å vad är bättre än att ösa det på bloggen? Här kan ju alla välja om dom vill hörat ;)

Kram

6 emma:

Klaga på...det är sjukt jobbigt i vissa perioder att vara gravid o det betyder inte att man inte glädjs åt det kommande barnet.

7 Anne svarar...:

Jennifer

Ja, det känns redan lite bättre nu när man fått skriva av sig lite. Fan vad bloggen är bra att ha ibland :)

Tack gumman, för dina ord!

Kramar



Emma

Nej, det gör ju verkligen inte det, även om vissa verkar tro det. Man måste få gnälla lite då och då.

Tack så jätte mycket! :D

8 Zannah:

Klart att du får gnälla lite och är det någon som säger annat eller som tar åt sig personligen av att du skiter i om de tycker att du enbart ska vara positiv och glad så Screw them!



Det är din blogg och du skriver precis vad du vill. Väljer de sedan att läsa den och även att ta åt sig av något så är det deras eget problem. Det är inget du ska ha på ditt samvete.



Skriv av dig och gnäll hur mycket du vill, de flesta av dina läsare fattar att du ändå är oerhört glad över att du snart ska bli mamma igen :D

9 prinsessanadia:

äähh, klart som fan att man får klaga ibland.

10 Wilma:D:

sjukt fin blogg du har!!

Kram

11 Anonym:

Jag förstår dig!!! De e skitjobbig att va gravid

Kommentera här: