. En Morgon På Förlossningen .

Efter att ha spenderat morgonen på förlossningen i Västervik så är vi nu hemkomna. Trötta, men glada. Jag har fått strikta förhållningsregler både från läkaren (Anders), barnmorskan (Beata), mamma, svärmor och svägerskan att jag ska gå och lägga mig och inte anstränga mig allt för mycket.

Allt såg iallafall bra ut men de tyckte att jag hade gjort helt rätt i att ringa igår då de på undersökningen såg att livmodertappen har blivit betydligt mycket mjukare och jag var öppen 0.5-1 cm R E D A N ! De sa att det är bättre om jag ringer till dom en gång för mycket än för lite eftersom det redan börjar förbereda sig lite. Men tills efter den 15 mars får han allt stanna kvar där inne.

Då har Danne en uppkörning + uppskrivning som han ska ha klarat INNAN förlossningen.

Kommentarer:

1 Sandra:

Vila nu och va rädd om dig

kram

2 Anonym:

Åh Beata <3 Och Anders som är så bra! Det är annat än idiotfan til gynekolog som jag hade oturen att träffa där en gång och som jag sedan skrev in i förlossningspappren att jag aldrig mer ville se. Vem tror du skulle skriva ut mig...? Just det... Den idiotfan ja. Dock så hade de kanske gluttat i pappren i alla fall eftersom två sköterskor var med också. Tyvärr var jag för feg för att slänga nåt hårt i huvet på karln, men om det blir ett barn till nån gång hoppas jag att jag är tuffare.

Tur att det gick bra i alla fall.

3 Malin:

Ta hand om dig/er nu!!

4 Emilie:

Lyssna nu på dom och vila me dig o ta de lungt. =)

5 Ronja:

Ta hand om dig!!

Kram

6 Anne svarar...:

Sandra

Jag ska försöka. Tack så mycket :)

Kramar



Tina

Ja, de var helt underbara båda två. T.o.m Danne tyckte om dom trots att han fick se Anders sitta mellan mina knän och glo rakt in i muffen på mig.

Undrar om man kan be om att särskilt få honom till förlossningen??



Ja, det var tur att det var två stycken till med iallafall, men dåligt att människan dök upp där överhuvudtaget då du faktiskt hade sagt ifrån att inte vilja ha nått mer med den att göra.

Ja, nu känns det lite lugnare. Tack :)



Malin

Tack, det ska vi göra. Detsamma! :)



Emilie

Jadå, jag ska försöka att ta det lugnt nu, men det är svårt när man är en sån person som tycker om att ha många bollar i luften. Men jag SKA försöka :)



Ronja

Tack detsamma! :)

Kramar

7 Sippe:

Usch, du får klämma som attan så den lille inte får för sig att komma ut redan

8 Anne svarar...:

Sippe

Ja, och jag som tyckte att jag är jätte duktig med mina knipövningar. Knodden ligger tydligen ett steg före mig... ;p

9 Rebecka:

Gud va skönt att allt gick bra! Ta hand om dig nu och vila,vila,vila :)kramar

10 Johanna H:

Se till att ta hand om dig nu och vila ordentligt! Lättare sagt än gjort, jag vet, men..



Har också haft en hel del med gyn-Anders att göra (han har gigaaantiska fingrar, hahaha). Har blivit undersökt av honom 7 gånger tror jag.. :S

Men du ska ju inte hoppas på att få träffa honom under förlossningen eftersom han ju bara är inblandad då något är fel eller om du ska sättas igång eller liknande! :)



Beata har jag gått bredvid med under ett kejsarsnitt bland annat. Hon är superbra, men hon var mammaledig när Noah föddes.. Tillbaka nu då alltså! :)

11 Anne svarar...:

Rebecka

Ja, det känns onekligen skönt att det inte var värre än detta och att man fått mer klarhet i vad det var liksom. Tack så mycket :)



Johanna H

Ja, jag ska verkligen försöka. Men jag kan säga dig - det är fasen inget vidare att bara ligga i soffan och glo :S



Haha. Ja, hans fingrar reagerade Danne också på, jag hann dock inte att se dom. Tur var väl det kanske? :p

Så dumt. Han kanske kan vara med och sitta på min andra sida medan Danne sitter på den andra? Jag känner igen Anders jätte väl, men kommer inte ihåg vart ifrån...?

Underbara människor båda två :)

Kommentera här: