. Rätt/Fel .


Jag vet - bebisar ska inte ligga på mage när de sover. Inte nuförtiden iallafall. När jag var bebis så skulle de bara ligga på mage och fick tydligen inte alls ligga på rygg. Om dagarna låter vi Hampus ligga på mage då någon av oss är i närheten och har kolla på honom. Han sover mycket bättre på mage och jag håller allt med honom - det är så mycket skönare.

På nätterna sover han på rygg - självklart. Då har jag ingen koll och inte hans pappa heller. Det skulle kunna slå ner en bomb i rummet och Danne skulle knappt reagera på det. Jag låter heller inte Hampus sova själv uppe om dagarna eftersom han bara sover på rygg om vi ligger bredvid och på mage skulle jag aldrig våga ha honom om han var ensam.

Vad säger ni om detta?
Nojjig hönsmamma eller en gambler? Nått mellanting?

Kommentarer:

1 Malin:

Så var två av mina tre barn, de ville sova på mage. Idag sover alla tre på mage. Lilltösen var jättesvår att få att sova, de stunder hon sov på dagarna var på mage eller i bärsele. Gör det som känns rätt, men håll koll. Lycka till.

2 Johanna:

Så gott som han sov på magen när han var här så tycker jag absolut att han ska få ligga på mage dagtid. Ni håller ju koll, lita på din egen känsla! <3

3 Steffy:

De säger så olika saker hela tiden. Men det är bra att han bara ligger på magen på dagen, när ni har koll på honom. Kan de inte ligga på sidan då?

4 Inback44:

Fin är han. När min dotter var liten skulle dom ligga på rygg. Gör det du känner dig trygg med. Det tycker jag är viktigast.

5 Josse:

jag tycker dom ska få ligga på maga, dom gillar ju det. Ändras ju hela tiden vad som är bäst o blabla..

6 Marie:

Mage på dagen helt klart, hjälper ju matsmältningen att ligga på mage också. Massor med fördelar att ligga på mage men det är ju nackdelen som skrämmer skiten ur en.

Kommentera här: