. En Lyckad Nattning På Rönnvägen .


Så här kan det se ut en helt vanlig kväll på Rönnvägen då det är dags att få dessa små troll att sova. En Hampus på mina ben och en Elias som får en av mina armar runt om/på sig. Det gäller att alla får varsin del så att det inte blir några ledsna miner. Så härmed meddelar jag att det inte blir några fler barn gjorda här inte. Då skulle jag bli sliten sönder och samman så fort det var dags att läsa saga.

Ikväll hade vi (läs jag) tur
då Hampus var på ett strålande humör. Vilket innebär att han varken var övertrött, hungrig eller hade knip i magen och att storebror inte stimmade runt då han känner på sig att det börjar bli sängdags. Faktum är att han inte har trotsat eller stimmat runt något alls i princip varken idag eller igår.

Kan bero på regellistan vi gjorde
i lördags, han jag och Danne. Regler som han själv fick vara med att bestämma och säga vad han tyckte om dom. Han kom själv med förslag så som en "fula-ord-burk" (självklart skulle vi rabbla upp alla fula ord som vi inte fick säga då denna idé kläcktes. Bara för det är ju så spännande att få säga dom högt.), inte äta när man sitter i soffan osv.

Jo, det är nog viktigt att barnen också får vara med och bestämma.
Känna sig "vuxna" ibland.

Kommentera här: