. Sudda Bort Din Sura Min .


Vi var på MVC nu på morgonen och jag har bestämt mig för att vara positiv idag trots att det fortfarande finns några gråa moln på himlen. Jag grät ut ordentligt igår och idag är det nya tag som gäller. Barnmorskan hade kollat upp mer noga om det ändå inte gick att få droppet i armen gjort här i Hultsfred istället - det gick! Så på tisdag har jag en tid på vårdcentralen för det + att det kostade 100-150 kr mindre/besök än vad det skulle gjort i Västervik.

Ampullerna kostar dock 195 kr mer än vad det först var sagt och jag måste fortfarande stå för den kostnaden själv. Jag fick ett tips av Chris igår om att man kan välja delbetalning på apoteket, så var inne och kollade upp det och även det gick bra att göra. Mitt HB har gått upp från 82 till 90(!), idag gick vi in i vecka 33 och Knodden har bestämt sig för att det faktiskt är huvudet nedåt som gäller nu. Nu lägger vi det negativa bakom oss igen och blickar framåt.

Nästa vecka sätter jag igång och putsar fönster så snart kan vi blicka ut genom dom också.

Kommentarer:

1 Ann-Sofi:

Vad härligt att det går att gråta bort allt elände ibland och att man har människor runt sig som stöttar en och hjälper till efter sin förmåga. Var rädd om dig KRAM

2 Anne svarar...:

Sippe

Ja, det är verkligen underbart. Sånna saker som många inte tänker på men det är de sakerna som betyder mest.

KRAMAR

3 Ann-Sofie:

Åh vad skönt att det löste sig så pass att du slipper turerna till Västervik. Och så skönt att HB:t klättrat åt rätt håll.



Jag använde mig också delbetalning på apoteket under min graviditet med Tindra. Då för mina fragminsprutor (blodförtunnande för att förhindra risken för blodproppar) som jag tog dagligen. Dom ligger också på en kostnad av 1000kr/förpackning.



Ha en riktigt fin helg nu! Det är du välförtjänt av :-)

Kramar



4 Linda:

Då låter det ju genast liite bättre iaf! Skönt att du slipper åka en massa mil flera gånger i veckan och att du kan delbetala på apoteket!



Usch, putsa fönster... Jag försöker få maken att ta hand om den delen men han är trögstartad...

5 Maria:

Åh, vad skönt att höra. Måste varit en liten lättnad iaf. Visserligen är det inte kul att du måste lägga ut pengar, men du slipper resorna till Vvik och slipper lägga alla pengar på en gång. Fortsätt vara positiv och kämpa för att få det som du vill. Det verkar ju löna sig lite iaf.

Samt ett grattis till att hb't har höjt sig :) Ha en bra helg :)

6 emilie:

Vad skönt för dig =) slippa åka in till Västervik..

En behöver gråta ut ibland..

Kram på dej

Kommentera här: