. Brännmärke Av Plåster .


Elias har en liten noja om att sätta plåster på minsta lilla sår han får. Bara det blöder lite eller svider till så vill han ha plåster. I förrgår pillade han hål på ett gammalt rivmärke och det började självklart att blöda och det var bara att hämta ett plåster till honom.

Då halva dagen gått så tog han bort plåstret och sen var det inte mer med det. Senare upptäckte jag att han hade som ett brännmärke just där klisterdelen på plåstret hade varit. Jag vet att han fått så innan av andra plåster också, men inte så här stort.

Det verkar som att det bara är salvequick
plåster som det blir så av. Inte de vanliga utan de plåster med motiv på. T.ex Starwars, Hello Kitty eller liknande. Han verkar inte ha ont där brännmärket är men hur eller hur så ska det väl ändå inte bli ännu ett sår då man försöker skydda ett sår???

Någon annan som det blivit så här på?

Kommentarer:

1 Linda:

Dottern är också plåstertokig och hon behöver inte ens ha ett "riktigt" sår för att vilja ha ett. :-D Här måste det vara Hello Kitty och de med bilarna men vi har aldrig sett såna märken och då har hon ändå rätt känslig hud.

Det ser ju inte heller ut att vara på ett ställe där det blir extravarmt eller fuktigt...Tur att han inte verkar märka av det iaf!

2 Helena:

Jag brukar också få sådana rodnader när jag haft plåster på mig. De gör inte ont eller svider eller ens känns. De är bara fula :) Tror det mest är bara lite irritation på huden av att man har dragit bort det.

3 F:

Det är inte brännmärken utan ett tecken på att man är allergisk mot häftan i plåstret. Köp sensitive plåster så brukar det lösa sig. Är själv allergisk mot plåsterhäfta samt haft patienter som hamnat på Intensiven av reaktionen mot häftan.

4 joanna:

Jag har likadant, och jag kollade upp det, jag var lätt allergisk mot det märkets klister. men det förvärras inte direkt. utan blir det så fler ggr av samma märke, kan det vara likadant som för mig :) jag blev allergisk mot dom dära vatten täta plåster grejerna, sen så fortsatta det med alla i det märkets plåster. nu kan jag bara ha såna där fula bruna :P

Kommentera här: