. Hjärnkontoret Går På Högvarv .

Min sambo är färgblind. Inget så märkvärdigt egentligen men eftersom jag är så fascinerad av det och undrar hur H A N ser saker, eftersom han inte ser dem likadant som mig, så kommer vi ibland in på det ämnet. Ser han ett orangefärgat tegelhus t.ex så ser det grönt ut för honom. Sånna där saker som jag tycker är så intressant.

Igår kom vi in på ämnet igen. Jag tänker ganska mycket (som ni vet) och just igår kom jag på den komplicerade tanken att:


- "Haha. Nej, du skulle nog vara skit ful."
kläcker han ur sig till svar och fortsätter: "Nu ser du ju ut som Pocahontas syster. Pocahontas är het, tänk då hennes S Y S T E R...!". Jag hade en period när jag var liten då jag ville vara indian, antar att den önskan har slagit in nu då...?

Sweet.

Kommentarer:

1 Jennifer:

Haha, jag är också fascinerad av det där. Min ena bror är färgblind och vi har haft mycket kul genom åren ;)

Kommentera här: