. Hur Funkar CSN ?


Börjar bli lite smått orolig. Kollade just mitt konto hos CSN och det står inget om ifall jag kommer att få en utbetalning av dom nu i december. Om jag inte minns helt fel så fick jag halva bidraget förra året iallafall men nu vet jag inte.

Vicky sa iofs att hon kommer få denna månad men jag tar ju inga lån utan får tillräckligt med pengar iallafall och med lönen från jobbet så blir det en rejäl summa. Därför ansåg jag att det skulle vara dumt att ta lån. Men OM jag nu inte får nått i december pga att att jag valde bort lånen så blir jag lite smått irriterad.

Någon som V E T hur det funkar?

Kommentarer:

1 Patrik:

Det är ingen utbetalning alls i år så sista pengarna kom i november, i alla fall är det så för mig så det borde vara lika för alla. Däremot kan vi se fram emot nya friska pengar i slutet av januari.

2 Angie:

Jag får pengar iaf, både bidrag och lån. Om du fortsätter att studera i januari så ska du få nu i december!



Och om du ska fortsätta; har du anmält det till csn? Jag gjorde nämligen en miss, antog att det var självklart att jag skulle studera 2 terminer trots att jag bytte skola, men dom registrerade bara 1 termin på den nya (komplicerat) så jag fick skicka in en helt NY ansökan om nästa termin och är inte garanterad att få pengarna nu i december pga det. Så se till att du har ansökt överhuvudtaget...

3 Malin:

Det beror nog på vad du pluggar. När jag pluggade på folkhögskola fick jag halva men nu på universitetet får jag som vanligt eftersom terminen fortsätter till v 3 eller vad det är..

4 Johanna:

Fint halsband?!

5 Anne svarar...:

Johanna

Gammal bild och som du vet så har jag inte kvar halsbandet.

6 Cornelia:

När jag pluggade för ca 3 år sen fick man lite mindre i bidrag/lån i december men desto mer i slutet av januari?! Men de kanske har gjort om systemet nu.. Hoppas inte de är så - tycker man iaf borde få för den delen av december man faktiskt studerar! ...Passar på att önska Er en God Jul & Ett Gott Nytt År! Hoppas du och magen mår finfint! Kram/Cornelia

7 Pernilla:

Jag går på folkhögskola och får inga pengar i december trots att jag tar lån. Det beror på hur terminerna ser ut, om den går över till nästa år. T.ex. Maria får pengar i december men hon går på högskola vars hösttermin pågår någon vecka in i januari.



Så det är inte säkert att du får några pengar i december, med eller utan lån. Bäst att kolla det! Pengarna brukar komma när vårterminen börjar i januari, så mitten av januari får jag pengar iallafall.

Kommentera här: