. Billig Funktion .


Världens största mobiltelefon


NU har vi fått tillbaka internetet. Pga snömängderna så hade det tydligen blivit något fel just på vår station(?) och därför funkade det inte igår. Det är först när man är utan saker som man inser att man faktiskt är "lite" beroende av dom.

Som min mobil; vad gjorde jag innan jag hade mobilen? Eller rättare sagt HUR fick jag tag på folk eller de på mig? Jag kommer inte ihåg om jag ska vara ärlig. Hemskt, jag vet.

Det jag däremot kommer ihåg är att jag brukade använda telefonkioskernas "mottagaren betalar" funktion för att få tag på folk när jag inte hade pengar på mobilen. När man hade knappat in numret till fuktionen så fick man slå numret till den man ville prata med och sedan skulle man säga sitt namn.

Jag gjorde allt som man skulle men istället för att säga bara mitt namn så sa jag: Hej det är Anne. Ring min mobil! Och strax därefter så brukade jag få ett samtal från den jag hade sökt - oftast mamma eller pappa. Smidigt och gratis.

Jag var smart när jag var tonåring.

Kommentera här: