Är ni redo, för inatt smäller det.

I natt blir det ett nytt år med nya möjligheter. Jag måste ta och ransaka mig själv och börja ta hand om min kropp, mitt sinne och min själ ordentligt. Förra året hade jag bara ett nyårslöfte, vad jag kan minnas, och det var att jag skulle vara så positiv som möjligt och försöka vända allt negativt till något bra. Det funkade riktigt bra trots att jag första halvåret hade en riktigt jobbig graviditet. Ja, fram tills detta så lyckades jag iallafall. Inte fy skit.

I morgon börjar allvaret som sagt. Då står vägning, mätning och självransakan på schemat. Jag har inga svin jobbiga och stora nyårslöften i år men några har jag allt lyckats knåpa ihop. Vad sägs om:
  • Gå ner 12 kg till Hampus fyller 1 år.
    Det är 5 månader kvar så det borde jag nog lyckas med va?

  • Gå ut och gå iallafall 30 minuter/dag som minimum.
    Trots att jag hatar att promenera men jag har hört att "Vill man bli fin får man lida pin". Jag har även hört att "Det finns inga dåliga väder - bara dåliga kläder".

  • Leka mer med mina barn.
    Jag är ingen lek-mamma, det skriver jag under på. Jag målar, bygger lego, pysslar och bakar med mina barn (främst med Elias då Hampus inte är så haj på sånt riktigt än) men jag vill och jag måste bli bättre på att verkligen leka.

  • Skita i energi-tjuvar.
    Sånna finns det gått om. Folk som älskar att lägga sig andras liv, bli upprörda för "oviktiga" saker, sparka på dom som ligger osv. Dom har inte i mitt liv att göra.

  • Genomföra mina mål...

Kommentera här: