. Era Jävla Idioter .


Förbereder er på ännu ett negativt inlägg. Ett ganska argt sådant. Ni väljer själva om ni vill läsa det eller inte men kom inte och klaga på alla svordomar som jag kommer skriva i det. Deal?!

Jag hatar den förbannade jävla sjukvården. När de redan fått ner mig på marken och står och sparkar på mig så tänker de "Varför inte passa på att dra en rejäl jävla snorloska när vi ändå är igång?" och så ger de mig en dusch. Fick ett samtal från Mödravården i Västervik precis och de hade fått tillbaka svaren på proverna jag lämnade i måndags.

Fram tills dess att Knodden är född ska jag åka till Västervik 2 gånger/vecka och få nått jävla dropp i armen för att få upp HB't och blodvärdet (som tydligen är två olika saker fick jag reda på nyss). Varje besök tar 1 h och kostar 100 kr. Ampullerna, som de ska skjuta in i armen på mig, kostar 1000:-/gång jag hämtar ut dom på apoteket. Detta kommer med andra ord att kosta mig tusentals kronor - pengar som jag inte har just nu.

Anledningen till att jag måste åka till Västervik, för att få detta, är för att de tydligen inte gör det i varken Hultsfred eller i Vimmerby. Med mitt dåliga blodvärde (HB?) kan jag inte köra bil så långt, då jag titt som tätt håller på att svimma, så jag vet ännu inte säkert hur jag ens ska ta mig dit.

Varför i helvete gjorde de inget åt detta tidigare för?! VARFÖR ERA JÄVLA IDIOTER?!! Hade ni gjort det så hade jag aldrig behövt ta sprutorna. Jag hade inte behövt att må skit och jag hade inte behövt att betala tusentalskronor för att NI FUCKAT UPP ALLT TOTALT!

Kommentarer:

1 Anonym:

Högkostnadsskydd? Läs mer om det på Vårdguiden, kan inte tänka mig att det INTE skulle gälla i ditt fall...

2 Maria:

Fy fan! Så sjukt jävla drygt.. Menar, de pengarna har man ju absolut inte tillgängligt bara sådär samt att resan till V-vik är ju ändå ganska många mil. Sen att du inte kan köra själv på det suger verkligen utterpung!

3 Jennifer:

Så sjukt!

Min första reaktion var; men varför i hela hundan ska DU betala det? Kan det inte det, liksom allt annat, tas från skattebetalarna?

Det borde ju iaf gå på högkostnadskortet. I så fall är det ju "bara" nån tusing du behöver punga upp.

Kolla upp högkostnadskortet!

4 Linda Pihl:

men du måste skoja med mig?? ska du behöva betala detta själv?? vad e d med sjukvården idag?? d e den där sjuka regeringen vi har d e bara dom rika som har råd med medicineringen som erbjuds idag medans vi medelmåttiga får gå o må piss!! gumman tänker på dig o lider med dig så här ska d verkligen inte vara! p&k

5 Anne svarar...:

Alla

Ja, jag tycker att det är förjävligt detta också. Och som Jennifer säger - varför ska inte även detta kunna betalas med alla skattepengar?!

Mitt högkostnadskort gick ut nu 1 mars och högkostnadskortet på apoteket gäller inte förrän man betalat 1900:-. Det innebär att jag måste punga ut med cirka 3000:- för att DOM gjort fel... Jävla förbannade sjukvårds helvete!

6 kylle:

Låter konstigt jag brukar med jämna mellanrum ta sådana sprutor. då hämtar jag ut dem på apoteket. men jag tar dem hos brantvig, en syster där förbereder sen kommer sten in och kollar att det är rätt gjort. sen sätter hon igång, de måste föra in det sakta annars gör det ont

7 Madde:

Högkostnadsskydd... 800 eller 900 kronor sen e det gratis. Kram

8 Ann-Sofi:

Abolut borde högkostnadskyddet gå under detta. 900 sen frikort tycker man. JAg förstår att du är förbannad. Det är svårt att gräva fram några pengar i tomma fickor liksom.

9 Anne svarar...:

Kylle

Jag ska till MVC imorgon så kollar upp om jag kan ta det hos honom jag också. tack så jätte mycket för tipset.



Madde

Ja, inom läkarvården. Alltså:

900 + 1900 på apoteketshögkostnadskort = 2800:-

Cirka gurka 3000:-



Sippe

Ja, det är ju det. Och sen då det är pga deras misstag som jag blir tvungen att betala så mycket så blir jag ännu mer förbannad.

10 Linda:

Jag tänkte också "högkostnadsskydd" men kom sen på att det ju ändå blir nästan 3000 spänn - OCH så ska du ju ta dig dit och tillbaka också! Kan färdtjänst fungera? Du kan ju inte köra...



Jag skulle också grina, det har du all rätt till!

11 Rebecka:

Fy fan vilka jävla svin!! Detta är juh heeeelt sjukt, och sen att du ska behöva lägga ut allt genom egen ficka!! tycker jätte synd om dig Anne! Sjukvården här är helt åt helvete det har jag alltid tyckt. styrke kramar till dig!

12 Chris:

Fixa delbetalning på apoteket. Du hämtar ut och får räkning på typ 200:-/månad tills det att allt är betalat. Och när du har hämtat ut för 1900:- så får du högkostnadskortet ÄVEN att du inte betalat varorna så att säga :) Funkar skitbra!!!

13 joanna:

istället för att ta sömntabletter så finns det något som heter insömningsmedel. gör en trött men inget känns dagen efter jag ska ta och ge dig namnet på en sådan tablett :) kommer bara inte på vad dom heter just nu :P Du är en stark och underbar tjej anne :) lycka till vidare i gradiviteten :)

Kommentera här: