Gemensam nämnare - Jag.

 
Att mina Kottar har fått mina gener har jag ju varit ganska säker på väldigt länge, då jag faktiskt bar dom i min mage i 9 månader. Exakt när det gäller Hampus, Elias däremot ville hyra utrymmet 11 dagar extra... Men när det handlar om Elias så kan ingen, som träffat hans pappa, undgå att se att de praktiskt taget är kopior av varandra och det är inte ofta jag får höra att han är lik just mig.
 
När jag nattade Hampus ikväll så låg jag kvar och tittade på honom ett tag när han hade somnat och när jag låg där så såg jag en 2½-årig Elias ligga bredvid mig. De har likadana ögon och nån annan gemensam nämnare än just mig själv har jag svårt att hitta. Däremot har ingen av dom gröna ögon som mig, utan färgen har de fått från sina pappor (blåa och bruna).
 
Men till er som inte ser fler likheter mellan mig och Elias, än kanske just ögonen då, så kan jag berätta att han minsann fått likadan mun, ansiktsform och likadana öron och tår som mig. Förutom dessa mindre framträdande likheter med mig så är han som sagt en kopia av sin pappa då de t.o.m går likadant (likaså Hampus och Danne).
 
Sen är Trollungarna bra på att tjata sönder folks öron också.
En egenskap som de ärvt i rakt nedstigande led från sin mamma.

Kommentera här: