Fem små apor klättrar i lianen.

Herre Gud vad den här lilla herren kan få mig att skratta. Han är iofs glad 95% av tiden så det gör det inte så svårt, men det händer så mycket med han just nu och man kan ha långa samtal med honom. Även att man inte förstår riktigt allt han säger så får man ändå ihop det han menar och ibland är det så hysteriskt roligt.
 
Han har fått för sig att vi ska sjunga när han ska sova. Förra veckan, då det blåste storm ute, så fick jag t.ex. sjunga "Bä bä, vita lamm" 20 gånger innan han somnade. Ikväll så ville han sjunga om apor och eftersom jag bara kan en sång om apor så började jag med "fem små apor hoppade i sängen..." varpå han viftade med handen i luften samtidigt som han sa nej.
 
Efter lite frågor från min sida, ihop sättning av ord från honom samtidigt som han sa "Kille" (min storebror), ropade P O F F samtidigt som han smällde ihop sina händer, så kom jag fram till att det var den här han ville höra. Det slutade med att jag fick sjunga den X antal gånger. Han har hört min bror och sin kusin sjunga den en gång på mammas kalas och han kommer ihåg det.
 
Han verkar ha ett lika bra minne som sin storebror, som kommer ihåg precis A L L T. 

Kommentera här: