Tillökning?

Där inne gömde det sig en Hampus - ingen "Hen".
 
Jävlar vad besöksstatistiken skenade i höjden igår när jag skrev det sista (och enda) inlägget under dagen. Graviditet, ny partner eller separationer är nått som folk gillar att götta sig i - det märks tydligt det. När det går riktigt bra för någon är också ett dragplåster då folk tycker om att gotta sig i andras olycka och skita ner i andras lycka.
 
Men hur är det nu då? Ska Elias och Hampus få en liten bror/syster? En "Hen". Är det därför jag har slutat röka och är det därför jag ser fram emot våren? Är det därför jag gärna går och små äter titt som tätt? På 4 veckor är det omkring 10 personer som frågat just detta och jag kan säga så här mycket:
  1. Är det på detta viset så skulle jag säga det till mina närmaste först.
    Precis som jag/vi gjort med de Trollungar som vi redan har,

  2. De som varit med då Kottarna legat i min mage skulle se direkt om jag var gravid.
    Jag har en tendens att bli stor väldigt fort och sen öka långsamt.

  3. Kedjerökningen i Turkiet tar väl inget foster skada av?
    Det finns ju de rikspuckon (ja, det är så jag tycker om den saken) som röker sig igenom hela graviditeter och det blir ju...bra?

  4. Ett glas rödvin i veckan(?) är ju tydligen bra då man är gravid.
    Det borde ju även gälla 2/3 av en flaska Black Tower, så det hällde jag i mig i förrgår.

Kommentarer:

1 Bea:

Så du kallar både mig & mamma för rikspuckon?

Svar: Vad jag kan se så står inte era namn någonstans i detta inlägg men känner du att just DU vill ta åt dig av detta så är det upp till dig.Bara för att du rökte under graviditeten så betyder det inte att jag tycker mindre om dig som person. det betyder just det som jag skrev; att JAG inte tycker att det är rätt att röka då man är gravid.
Enna

2 Zanna:

Helt rätt! Bara egoistiska kvinnor röker under graviditeten. Är beroendet viktigare än bevisen????

Svar: Ego kanske är ett starkt ord men jag tycker inte att det är rätt."Bevisen"?
Enna

3 Emma:

Håller verkligen med dig. Finns inget värre än att se en gravid/höggravid kvinna med en cigarett i munnen. Eller när en mamma/pappa går med barnvagn och röker samtidigt.
Btw; skönt sätt du hade i detta inlägg att berätta för folk att de kan sluta snacka för att du är inte med barn =D

Svar: Ja, det ser inte riktigt "rätt" ut... :/Haha. Ja, får hoppas att budskapet gick fram till alla bara ;p
Enna

4 Evve:

"Rikspucko". Hehe! Väldigt passande nick på dem som röker under graviditeten. =D

5 Manda:

Fy fan så skön du är! Hahaha! Underbart! =D

Svar: Oj. Tackar tackar...? ;p
Enna

6 Felicia:

Men det är väldigt svårt att sluta röka och då kan det inte räknas till att vara egoistiskt.

Svar: Zanna sa nått om egoistiskt - jag tycker "bara" att det ä fel.Och ja, det är svårt att sluta. Jag har själv gjort det flera gånger (gravid och inte gravid). Men jag tycker att det är lättare att sluta för sin ofödda bebis skull än att bara sluta för att det inte är bra att röka... Bebisen har inte valt att få i sig skiten liksom.
Enna

7 Brorsan:

Vidrigt att röka överhuvudtaget, även snusa är kasst. Dock är det väl så att ciggen är både 2 och 3 snäpp äckligare enligt mig. Men jag kanske är lite skadad för om inte jag kommer ihåg fel så låg jag i magen på ett Rikspucko ;)

Svar: Hahaha. Mycket möjligt att det är så, men jag TROR att hon slutade röka då hon väntade dig (och oss andra) men att läkarna trodde att hon rökte pga vad-det-nu-var.Men rökte hon så är mamma också ett rikspucko ;p
Enna

Kommentera här: