Ligg mer och få mer lust.



Jag tror jag har kommit in i en svacka ang. träningen. Det är liksom inte lika...kul längre. Eller; jo det är roligt men jag saknar motivationen. Tilda sa att de flesta kommer in i en sån här svacka någon gång och att man bara måste ta sig igenom den. Som i ett förhållande typ.

Alla förhållanden har sina ups and downs och tydligen så är mitt förhållande till träningen likadant. Kan i.o.f.s bero på bristen på träning denna vecka. Att jag därför "tappat" det lite. Hoppas det är så. Men jag är då inte den som ger upp i första taget. Jag är envis utav bara fan ska ni veta! Det sägs att ju oftare man har sex desto mer vill man ha det.

Även det kanske är en liknelse med träningen?

Kommentarer:

1 Cilla:

Min erfarenhet är att träning blir mindre rolig när det blir ett "måste". Jag tränar för att det är roligt och för att utvecklas. Då hjälper det mig att ha tydliga mål med vad jag vill med träningen. Men, jag måste inte träna. Jag gör det för att jag vill och för att jag mår otroligt bra.



Kanske ska du prova på något nytt? Utmana dig själv eller bara njutningsträna lite? Kanske gå på yoga, eller vad vet jag. Som din kompis säger kommer man in i svackor även i träningen. Lägg inte ner energi på de pass du inte hinner göra utan lägg ner energi på de pass du hinner göra... det blir liksom lättare att hålla uppe motivationen om man fokuserar på det som är bra och positivt än tvärtom. Och om du helt enkelt bara behöver "en spark i baken" let me know ;) KRAMAR!

Kommentera här: