Bara min.

Har ni någon gång träffat en person som har samma tankar och funderingar som du, en person som det räcker med att bara se in i ögonen och veta att ni tänker på samma sak? Någon som kan driva dig halvt till vansinne med sin (ibland) sjuka humor för att sekunden efter få dig att skratta hejdlöst? Någon med fötterna på jorden men ändå har barnasinnet kvar. Någon som du egentligen inte känt speciellt länge men det känns som att ni alltid har känt varandra?
 
Det har jag.
 
Jag vet inte vad det är med den där mannen men han har en förmåga att få ner mig på jorden när mitt huvud är högt upp i det blå. Han får mig upp på fötterna när jag grunnar och analyserar sönder saker in i minsta detalj. Han är resan som jag velat ska ta fart. Han är gåtan som jag aldrig löser klart. Han är början på nåt nytt & nånting underbart. För mig.
 
Som Herr Winnerbäck skulle ha sjungit.

Kommentera här: