Mer vild än tam. Ibland.

Vild VS Tam
 
Jag har två trollungar här hemma. Den ena är lugnet själv så länge han är mätt, nöjd och lagom trött. Den andra är mer vild än tam skulle man kunna säga. Inte alltid, men ibland, precis som vilken annan normal 8-årig pojke. Han är orädd och tar gärna för sig samtidigt som han är så otroligt klok och den mest omtänksamma ungen jag känner. På sant.
 
Idag när jag kom hem från jobbet så hade han haft vildheten i sig en sväng igen och skrapat upp hela överarmen på ett träd. Eller det kan jag väl inte lägga på honom, att det var hans otama sida som var hela boven i dramat när det var hans kompis som hade råkat tackla in honom i trädet, men iallafall.
 
Sen kan han som sagt vara helt tvärt om och då istället gå in i sin egen lilla värld och koppla bort det som händer runt omkring honom och bara... va. Som igår när vi var hemma hos mamma. Så hittade jag honom liggandes under bordet där han låg och mös tillsammans med deras valp. Min fina lilla kille ♥
 
Överallt och ingenstans.
Det är mottot för en 8-åring idag.

Kommentera här: