Vad har jag gjort er?!

Danne och några av hans kompisar spelar volleyboll på torsdagar. Innan de åker till idrottshallen så brukar de träffas hemma hos oss, ta en kaffe, snacka tv-spel och ibland glufsa i sig nått gott. Samma sak gjorde dom nu ikväll. Skillnaden är att de ikväll har lämnat kvar mer än en halv rulltårta och innan de gick så sa de "Biten som blev kvar kan du ta". Nu undrar jag:
 
"Varför vill de mig så ont?!"
 
Jag ska för fasen på julbord med jobbet på lördag och då kan jag inte vara laktos-svullen bara för att 4 vuxna karlar inte orkade smälla i sig h e l a rulltårtan. Jag ska glida ner i mina supertajta byxor, smeta på Embla (bedövningssalva) på foten, kliva i mina 12 cm höga klackar och röja sönder Björkbacken.
 
Äh, vem försöker jag lura?
Jag har inte alls bestämt vad jag ska ha på mig än.

Kommentera här: