Hampus första diagnos.


Nu är besöket på vårdcentralen avklarat. Det var inte som jag trodde, med Hampus. Det var lite värre. Jag trodde att han "bara" hade dragit på sig en ordentlig släng av hosta och lite rinnande näsa, men efter ungefär 3 h med lyssnande på lungor, titta i hals/öron/ögon, en jävla massa väntande, ett stick i fingret och en tops i halsen (utan minsta lilla gnäll från hans sida) så konstaterade läkarna att han fått halsfluss och krupphosta.

Det där med krupphostan hade jag iofs på känn då Elias får det så fort han är förkyld och denna lät ungefär likadan men inte lika "skällande". Så nu blir det både kåvepenin, mollipect (och stolpiller) i 2 veckor för den här lilla killen som fick sin första halsfluss diagnostiserad då han var 8 månader och 1 dag gammal.

Jag säger ju att han är tidig.


* Bilden på ungen, med Biffstroganoff lite slarvigt borttorkat i ansiktet, är tagen av Chayenne.

Kommentarer:

1 Sandra:

sch alldeles för tidigt för halsfluss. Min sitter fick det när hon va 5 månader och det var ingen rolig vecka. Hon hade så ont när hon åt och penicillin var inte lätt.

Hoppas det går bra

2 Tess:

Vad jobbigt att drabbas av något sådant som så liten! Jobbigt nog när man är vuxen :-/

Kommentera här: