Jag Dricker För Att Bli Full

Kan någon vara snäll och förklara för mig vad som är tjusningen med att ta sig ett glas vin på kvällen? Eller varför det anses vara "gott" med ovannämnda eller en öl till maten? För jag ser det inte. Jag gör verkligen inte det. Jag tycker inte att maten smakar godare om man dricker en visst sorts vin till den och jag ser ingen anledning till att ta en öl om jag inte tänker supa mig redlös.

Det är faktiskt så - dricker jag alkohol så visst fan tänker jag bli full på köpet. Annars ser jag ingen mening med det. Ett annat motto jag har är att jag aldrig dricker då mina barn är med och ärligt talat så begriper jag inte hur det står till i huvudet på de föräldrar som gör det. Elias är 6 år nu och har aldrig sett sin mamma dricka. Nej, inte ens ett glas vin/cider.

Varför? För om det mot all förmodan skulle hända nått och att han (eller någon annan) skulle behöva läkarvård så vill iallafall jag veta att jag är körduglig och att mitt barn kan räkna med mig. Sen att mina barns pappor druckit vid samma tillfällen gör mig inte lika mycket, jag vet iallafall att jag har 250% koll på läget.

Jag har blivit berusad en gång sen Hampus föddes, eller lullig kan man väl mer kalla det, och det var på min brors bröllop förra helgen. Jag hade ingen av mina barn med mig och jag pumpade ut bröstmjölken/4:de timme. Nästa gång jag kommer supa mig redlös blir antagligen på juldagen. Varför ha så båttom med att komma ut i svängarna efter att man fått barn? Ärligt talat - saknar man festandet så förbannat mycket så varför skaffa barn överhuvudtaget?

But hey; detta är min blogg och mina tankar & åsikter.

Kommentarer:

1 Mysan:

FY FAN SÅ JÄVLA KLOCKRENT!

YOU GO GIRL!!!

2 Zannah:

Kunde inte ha sagt det bättre själv. När man väljer att behålla barnet man bär i magen så väljer man samtidigt bort livet där man festa och håller på. Inte helt. nej nej nej. Men man måste förstå att det inte går att hålla på som innan, då man kunde göra det när lusten föll på. Att man nu ha en annan liten varelse i sitt liv som borde vara viktigare än en fylla.

Dessutom är det vetenskapligt bevisat att barn far illa och kan bli hämmade av att vistas i för stökiga miljöer (som fester är) och vem vill utsätta sin mest värdefulla skatt för det?

3 Madeleine:

Kunde inte sagt det bättre själv!

4 Johanna H:

Du är BÄST!! :) Klockrent!! <3

5 shetha:

en sån bra mamma borde ALLA barn ha :) kram

6 Anne svarar...:

Johanna och Shetha

Fan, rent utsagt - vad fina ni är

7 Tracy Lind:

Trillar in på din blogg ibland och tycker du skriver så vettiga inlägg. & detta måste jag säga att jag håller med om till 110%, även att jag inte har egna barn så har jag aldrig förstått tjusningen med ett glas vin eller en öl till maten. Ska det va kan det lika gärna vara ordentligt och inte gå & småsupa hela tiden.

Kommentera här: