Amningens Baksida


Det här är synen som möter mig då jag stänger av vattnet då jag duschar. Det är ingen råtta som kravlat upp ur avloppet och gått och dött av att se mig naken. Det är mitt hår. Jag tappar så sjukt mycket hår just nu så om jag inte visste att jag ammar så skulle jag börja misstänka att jag led av en obotlig sjukdom.

Detta är i princip det enda som är negativt med att amma. Det och att det gör sjuuuuukt ont de första 2-3 veckorna. Förutom det så förstår jag mig inte på de som kan amma men som väljer att inte göra det. Men det kan jag ta i ett annat inlägg. Det behöver vi inte gå in på just nu.

Men någon gång. Då ni!

Kommentarer:

1 Cissi:

Det där händer fortfarande med mitt hår, skulle egentligen vara skallig nu?.. Men så är det inte & det är konstigt, det är ju trots allt 18 månader sen dottern föddes.

Kommentera här: