. Hälften Nöt - Hälften Svin .


Har fått frågan ett par gånger av er läsare om hur det gick med vaccinationen mot svininfluensa. Om jag gjort den eller inte. Tänkte skriva om det tidigare idag men eftersom blogg.se har strulat och jag inte kunnat logga in på bloggen så får det bli nu istället.

Nej, jag har inte vaccinerat mig. Kanske är jag korkad som inte gjort det, kanske inte men jag ser det lite som det här med att röka/snusa/dricka alkohol när man är gravid - Jag utsätter inte min kropp för något som skulle kunna skada barnet. Skulle något hända med bebisen så skulle jag aldrig förlåta mig själv om det berodde på något som jag hade ställt till med och skulle ha kunnat undvika.

Med andra ord så tycker jag att det fortfarande finns så pass många frågetecken ang. denna vaccination att jag inte är villig att utsätta mitt barn för eventuella biverkningar. Sen kan mitt beslut leda till att jag kommer att bli fruktansvärt sjuk OM jag skulle drabbas av viruset, men det får jag handskas med då.

Kommentarer:

1 Furimmer:

Personligen tycker jag att det är ett mycket bra beslut och främst något du väljer helt själv.

2 Josefin:

Jag har inte heller vaccinerat mig. Tycker inte man behöver det. Visade ju sig att man kunde bli sjuk av den dära sprutan ändå. Ääh..

3 Lukethedrifter:

Ett bra beslut av dej. Det finns alldeles för många frågetecken om den där sprutan än, så jag hade inte heller vågat ta den om jag var gravid.

4 Anonym:

jag är med väldigt osäker på vaccinet o har inte vaccinerat mig heller

5 zensuell:

Min dotter valde också att avstå när hon var gravid. Det tyckte jag var ett bra beslut av henne.

6 Hemma mamman:

När alla skulle gå och vaccinera sig här i Örebro så gick varken jag eller mina barn eller maken. Vi tror inte på vaccinet. Så jag tycker att du gjorde helt rätt.

7 Maria:

Ja, jag har inte heller tagit den. BM på MVC tyckte verkligen att man skulle göra det. Men jag kände att jag mår så dåligt ändå så vill inte ha några biverkningar som gör det ännu värre samt att man inte vet vad som kan hända med knytet i magen.



Sen har jag inte haft någon att bolla frågan med så är tacksam för att du delade med dig av dina tankar :)

Kommentera här: