. Stuck .


Det är inte det lättaste att få något gjort här hemma då man har en liten Knodd som vill vara i ens famn hela tiden pga gaser i magen. När man inte ens hunnit göra dagens första besök på skithuset trots att klockan redan är långt efter lunchtid då är det illa. Vi vaknade iofs vid 12-tiden så än har jag inte varit vaken så länge.

Vi var och köpte Sempers magdroppar i förrgår, får se om det är nått att hänga i julgranen. Jag har för mig om att jag skulle undvika att äta vissa saker då jag ammade Elias. Detta för att han inte skulle få ont i magen. Nu är det tydligen inte så längre enligt BVC. Men nått annat, än att "bara" ge Hampus dessa droppar, borde jag väl kunna göra?

Någon som vet?

Kommentarer:

1 Linda:

Vi har lite samma problem. På BVC igår sa de att vi skulle testa Minifom (det tar ca fem dagar tills det verkar), jag ska skippa lök (det gör jag redan men den skillnaden är inte stor), inte äta för kryddigt (det säger sig ju själv) och nu ska jag ta bort "stora" mjölkmängder (alltså mjölk i kaffet är ok och en yoghurt ibland men t.ex. ska man inte dricka ett helt glas).



Hon visade mig även babymassage som ju ska vara jättebra men det får jag inte riktigt till (får nog se om jag hittar en you tube-video).



Det var väl prutttipsen jag har fått. :-)

2 Anonym:

De säger väl att man ska undvika allt möjligt, mjölk, lök, jordgubbar...

För oss var det mer försöka minimera skrikandet som gällde, söva i bilen, i bärsele till ljudet av dammsugaren (väldigt rent hemma under den perioden!) osv. Fick ett tips om akupunktur av en på Facebook men vet inte om det finns häromkring. Hoppas att det blir bättre i alla fall!

3 jannica:

min son hade samma sak när han va lite. vi fick några receptbelagda droppar. kan ta reda på va dom heter om du vill?. . men jag skulle försöka undvika mjölk, choklad och stark mat.

4 Mathilda:

jag testade minifom , också droppar. hade samma problem med min tös . men jag tyckte inte semperdropparna funkade. men sen testade jag dessa , & dom funka. tyckte jag iaf. så det går ju alltid testa :)

5 Anna:

Vår dotter hade samma problem med gaser. Testade minfom och semper droppar. Det tod lite tid men till slut hjälpte semperdropparna. Tog kanske två veckor. Hoppas det hjälper!

Kommentera här: