. En Eloge Till Flerbarns Föräldrar .


Kvällens nattning av de båda trollungarna slutade med att vi låg i Elias bäddsoffa. Jag läste en bok, Hampus gallskrek om vi inte direkt upptäckte att han tappade taget om nappen och Elias stoppade fingrarna i öronen och gjorde sitt bästa för att överrösta sin lillebror.

Det här med att vara tvåbarnsmamma och att få tålamod, ork och tid att räcka till båda barnen är fan ingen lätt uppgift. Det får mig att inse att det var otroligt smart av mig att vänta närmare 6 år med att skaffa mitt andra barn istället för att köra på "att ha 2-3 år mellan barnen är ju bara bra" som många andra verkar tro.

Well - bullshit! Hade jag skaffat nr 2 innan Elias fyllt 3 så hade jag precis hunnit byta färdigt en bajsfylld blöja innan det var dags att ge sig på nästa. Nu är Elias så pass stor att han fixar sina toabesök själv och kan hjälpa mig att hämta blöjor till Hampus.

Sedan 45 minuter tillbaka så sover de båda iallfall, jag börjar få tillbaka blodcirkulationen i "bära-Hampus-armen" och jag tycker nog att jag fått tillbaka hörseln någorlunda på iallafall det vänstra örat. Samtidigt som jag lyfter på hatten x antal gånger, för de med +3 barn (och klarar av det), så går jag och lägger mig och väntar på att sambon ska komma hem från jobbet.

Kommentarer:

1 Malin:

Jaa fy attans, ja börjar bli lite rädd, men mina barn e ju rätt så stora, Bella e 9 å Livy har precis fyllt 5, så dom e ju inga bebisar längre...ja tror de e bättre man väntar lite..

2 Anonym:

Usch, jag har ju 2 år mellan mina barn & har 3 st. Det är fan ingen lätt match. Alla är i trotsåldern samtidigt. FY FAN!

3 Carina:

Du kommer snart in i det ska du se. Visst kör det ihop sig ibland.

Kommentera här: