. 1 Månad Som 2-barnsmamma .


Igår var det en månad sen Hampus föddes. Jag har lite svårt för att få in i huvudet att den här månaden gått så fort, samtidigt som det känns som att han alltid funnits här. Han äter som han ska och han sover som han ska. Med 3-4 h mellanrum med andra ord. Får han inte mat direkt när han börjar känna sig hungrig så tror han att han ska svälta ihjäl och börjar bygga upp ett illvrål. Om man nu kan kalla det där lilla pipet för det.

Här om natten sov han från 1 till 7. Så länge har jag inte sovit i ett sträck på flera månader. Lyx natt. Han går upp ca 200g/vecka och växer 1 cm i veckan. Han har gått upp nästan exakt 800g sen han föddes och vuxit 5 cm. Själv kan jag meddela att jag bara har ynka 2.4 kg kvar till min inskrivningsvikt på MVC. Detta trots att jag inte ens gjort något försök att bli av med dom.

Amning is the key to all the secrets.

Kommentarer:

1 BlueVelvet:

Guuuuuuuuuuud vilken mysig bild!!!!!!!

Kommentera här: