. Brevvän .


Jag fick tre brev från kronogofogden på posten idag, igår fick jag ett och förra veckan fick jag 2 st. Postis-Per och Maxan (och alla andra som delar ut post till mig) måste tro att jag är världens mest skuldsatta person och håller på att genomgå en ekonomiskdrunkning hos fogden. Så är det inte.

Vad som däremot gör att jag får så många brev därifrån är ett lån jag gjorde för nästan exakt 2 år sen då jag lånade ut 16'000+ till några vänner för att kronofogden inte skulle komma och ta deras bil. Jävligt idiotiskt gjort av mig, jag vet, men hey - that's me. Vill hjälpa så gott jag kan.

Dealen var att de skulle betala 300 kr/månad till mig de första 3 månaderna och sedan öka till 500 kr istället. Vi skrev t.o.m kontrakt på det. Det funkade - ett tag och bara varannan/var tredje månad. Utöver det så fick jag inte betalt och de hörde inte ens av sig för att säga att de inte kunde betala den månaden. De slutade faktiskt höra av sig överhuvudtaget.

Jag fick tillslut nog och anmälde dom till kronofogden och det är alltså därför jag får massa post därifrån. Så fort "låntagarna" får ännu en skuld på sig så får jag reda på det och min flitigaste brevvän hör av sig. Så till my homies - Per och Maxan:

Spred this word på kontoret så att de vet att det inte är jag som hamnat dänna.
Det vore ju lite pinsamt om så var fallet liksom.

Kommentarer:

1 Marie:

Ja, ett brev från Kronofogden är ju inte direkt vad man önskar sig. Det var det första som damp ner i vår brevlåda när min syster kom hem :p

2 Anonym:

hoppas du vet att du får betala en avgift till kronofodgen per år om de inte får in någon "skuld" av låntagarna... så om det vill sig illa så får du betala ännu mer.

// Linda K

3 Anne svarar...:

Linda

Jag får betala 300/år men det är en summa som de i slutändan kommer att få betala enligt avtalet från k.f.

Jag har börjat få betalt så än är det ingen fara :)

Kommentera här: