. Bajs & Bollar .


Det är inte lätt att sysselsätta en rastlös (snart) 6-åring samtidigt som man ska mata en 5 veckor gammal bebis. Och det är verkligen inte lätt att få bebisen att somna, och att fortsätta sova, när man har en pratglad liten-storebror som lätt glömmer bort att man inte kan stå på övervånigen och ropa efter mamma då man undrar nått.

Men idag lyckades jag lite iallafall
. Hampus somnade i vagnen och då passade Elias och jag på att baka negerbollar. (Och jag är lika lite rasist när jag kallar bakverken för N-ordet som de som säger vitlök. Jag tillhör bara generationen som faktiskt fattar skämtet i "Sunes Sommar").

Den långa saken längst fram på fatet är en bajskorv med pärlsocker på. Har man en son som inte riktigt kommit ur, eller kanske in ordentligt(?), i kiss-och-bajsåldern så får en annan helt enkelt hänga med och vara lite så också. Vem tycker inte att det är roligt att baka olika sorters bajskorvar liksom?

Kommentarer:

1 Pernilla:

Ja men brukar inte alla baka det..har man ju svar på frågan om man säger att det smakar slut eller bajs.. "Har du ätit bajs?" Smidigt ju:-)

Kommentera här: