. Vad Tycker NI .



Hur mycket "får" man dela med sig av i sin blogg? Finns det saker som man absolut inte ska skriva eller saker som man kanske skulle tänka efter både en och två gånger innan man publicerar så att precis vem som helst kan läsa det? Får man berätta saker som handlar om en annan person eller ska man hålla det för sig själv?

Jag vill veta vad Ni tycker är rätt och fel angående detta. Och nu ska ni inte tänka att det är skvaller ni är ute efter, utan försök att sätta er in i situationen själva. Skulle Ni vilja bli skrivna om på en blogg så att alla kan se (även om man kanske inte skriver ut Ert namn)? Eller skulle ni kunna öppna er mer i era bloggar och fläka ut ert liv för allmänheten att bedömma?

Vart går gränsen?

Kommentarer:

1 Jennifer:

Jag vräker ur mej det mesta. Å då menar jag om sånt som jag inte bryr mej om ifall någon annan vet eller inte. Sånt som jag skulle kunna berätta för vem som hest som undrar liksom. Onödigt vetande.

Jag går på magkänslan och sunt förnuft. Hänger inte ut någon som inte borde bli uthängd osv.

2 Rebecka:

Jag tycker att man kan skriva om vad man vill så länge man själv kan stå för det mm. Är det extremt privat men endå vill få ur sig det så kan man ha en låst privar blogg:) kram

3 Ingbac44:

Jag tycker att man verkligen ska tänka sig för vad man skriver.

4 zensuell:

Om man skriver om någon så ska man ju inte kunna lista ut vem denne någon är tycker jag. Men har man inte en anonym blogg så kan det vara lätt för anhöriga och vänner att lista ut ett och annat. Beror ju på vad man skriver om också, känsliga saker bör man inte lämna ut.

5 MissDog:

Om jag skriver om mig själv, så bestämmer jag ju själv hur öppen jag vill vara. Om jag skulle skriva om en annan person, nja det är svårare. Tycker inte att man ska hänga ut folk på nätet

6 Ingalill_S:

Försöker tänka mig för, men ibland måste man bara skriva av sig. Lämnar inte ut några namn men har jag rätt eller känner att jag har rätt så skriver jag.

7 Furimmer:

Lämnade säkert ut min familj nu senast men skriver aldrig namn utan tex grannen, släktning, familjen, mamma osv men den/de som listat ut vem jag är känner säkert igen personerna. Men ibland måste man få skriva av sig

8 Joanna:

Så mycket man själv tycker att man kan skriva ut till allmänheten, Som tex min blogg den vet typ inga om. du min sambo min faster bästa vän och en utifrån. Och så gåre ju att söka på min blogg men det är lite för avanserat så jag känner att jag kan skriva vad som hellst.

Kommentera här: