. Britt-Erik .


Eftersom det är en liten kille som gömmer sig i min mage så är det Elias och jag som ska bestämma vad han ska heta. Det bestämde Danne och jag redan den dagen vi fick veta att vi väntade tillökning - Danne skulle få bestämma tjejnamn och vi killnamn. Vi gjorde ungefär likadant den dagen vi tog med oss Elias till Oskarshamn för att titta på den lill* i magen. Var det en tjej så skulle jag betala på Mc Donalds och var det en kille så skulle Danne betala. Jag kom billigt undan den dagen.

Nu är ju kruxet att Elias och jag inte vill ha samma namn på bebisen. Jo, ett men det är ett namn som jag redan börjar tröttna lite på så det är nog ingen idé att döpa lillen till det. Sen är Elias helt inställd på att bebisen ska heta Melvin -  bara för att två killar, som han leker mycket med på dagis, heter det. Jag sa nej direkt. Det räcker med att man ska hålla reda på vem av de andra två Melvin han pratar om så det behövs inte en tredje.

Tur att vi har några månader på oss fortfarande.

Kommentarer:

1 chayenne:

Pojknamn är svårt tycker jag. Jag och Sebbe funderade länge men om vi få en pojk kommer den att heta Helge... Och om det skulle bli en tjej kommer den att heta Freja :)

2 Anne svarar...:

Chayenne

Ja, det är verkligen jätte svårt. Tjejnamn hade vi helt färdigt och även backup om det visade sig att det inte skulle vara ett namn som passade, men killnamn är mycket svårare.

3 Marie:

Ojoj det är ju så skoj med namn.

Jag hade ju min lista, dock blev det inget av de namnen på listan ;)

Men jag tycker om Billy, Samuel, Linus och Adrian. Det var de jag hade på min lista förutom Elias då för du kan ju helt klart inte ha 2 st Elias :p

Vi har funderat på om vi får en pojke någon gång så ska han heta Holger, lite gulligt tyckte vi ;)

4 Anonym:

Elmer kanske? Om det inte är lite töntigt att döpa barnen på samma bokstav. Ibland tycker jag att det låter lite tillgjort men Elmer och Elias tycker jag låter fint! Elmer är ju inte super-vanligt heller :). Elias och Melker eller Elias och Olle kanske? :).

5 Fia!:

MEN ÅH. Grattis till lillkillen ;) Han lär ju bli ruggigt het och läcker;) GRR

6 Anne svarar...:

Marie

Nej, jag tror det blir rörigt med två st Elias ;p Men de andra namnen var fina. Ja, en liten Holger tycker jag allt att ni ska fixa :D



Tina

Ja, jag tycker också att det kan låta lite konstigt när de har samma bokstav men som du säger så låter inte just dessa två så dumt ihop. Jag är också inne på "äldre" namn, Elias är inne på namn som kretsar på dagis och Danne är inne på utländska namn med engelsk klang ;p



Fia!

Tack så mycket!

Haha. Ja, det måste han ju bli med en sån snygg mamma eller hur ;p

Han kommer bli mörk, lång och slank. Som sin pappa skulle jag tro ;)

Kommentera här: