. Inget Kul Att Vara Gravid .


Det spelar ingen roll
att läkare och sköterskor lovordade mig när jag födde Elias. Det spelar ingen roll att de sa att jag är som gjord för att föda barn. Det spelar ingen roll att de sa att det inte brukar gå så lätt för förstföderskor. Det spelar ingen roll för jag tycker inte alls att det är roligt att vara gravid. Iallafall inte de senaste dagarna.

De senaste kvällarna (sen i lördags) så har jag fått halsbränna och surauppstötningar from hell. Jag skojar inte när jag säger att det känns som inälvorna ska krypa ut ur käften på mig. Får jag någorlunda bukt på skiten, med hjälp av Novalucol, så räcker det med att jag lägger mig på sidan och så är helvetet igång igen. Som om inte det vore nog så har jag RLS liknande ryckningar i benen. Det känns som att jag måste rycka bort benet/benen hela tiden eller som att någon testar mina reflexer. Fruktansvärt irriterande.

Jag tycker mest synd om Danne som, trots att det inte är han som har besvären, får stå ut med detta iallafall. När det började i lördags så sa jag till honom att jag kunde gå och lägga mig i soffan så att han kunde få sova iallafall. Men den idén tyckte han inte om så jag låg kvar och han masserade mina ben. Jag har ta-mig-fan världens finaste sambo (fast han kan allt gå mig på nerverna ibland med), som står ut med mitt "kvällsgnäll".

Men jag är inte sen med att visa hur otroligt tacksam jag är för det.
Ett ge-och-ta förhållande.

Kommentarer:

1 Johanna H:

Usch och fy!! Jag hade precis samma! Myrkrypningar/ryckningar from hell i benen och den där j*a halsbrännan! Och på kvällarna med. Mycket värre under andra graviditeten, helt klart! Rekommenderar faktiskt grapetonic mot myrkrypningarna/ryckandet! Låter konstigt, jag vet!! =) Jag fick det rådet av en bekant och skrattade nästan åt det, sen testade jag iaf och det lindrade faktiskt! Ett halvt glas när det sätter igång bara..

2 Anne svarar...:

Johanna H

Du är ta-mig-fan min räddare i nöden. Äntligen kanske jag kommer få sova lite OCH somna lugnt och skönt. Ska köpa grapetonic på direkten och funkar det så ska jag tillägna ett inlägg helt till dig.

tack tack tack! :D

3 Furimmer:

Nej ibland är det inte alls roligt att vara gravid, det är mycket som man ska stå ut med under en lång tid. Inte alls roligt att inte må bra.

4 Anne svarar...:

Furimmer

Så sant så. Det är inte bara en dans på rosor som endel tycks tro. :S

5 Furimmer:

Näe du, viktuppgång, tungt, ryggont, brösten värker och läcker, orolig mage, halsbränna, sura uppstötningar, fiser som en häst travar, förstoppad, cravings, hemorrojder, humörsvängningar, nästäppa, dålig sömn. Och då är lillen kvar i magen fortfarande. oooh yes very funny =)

6 Anne svarar...:

Furimmer

Haha. Exakt så! Och mitt i allt detta så ska man vara glad och tacksam ;p

7 Furimmer:

Japp och låta alla, kända som okända, klappa magen och ojja sig över att man blivit sååå stor och har sååå fin mage. "det är nog en pojke för det ser jag på magen" "klart att det är en flicka det syns på magen" mooorrr

8 Anne svarar...:

Furimmer

Haha. jag kunde fan inte hålla med dig mer. Nästa gång någon klappar mig på magen och "ojar sig" över den så ska jag säga att bebisen kom för flera veckor sen och det bara är fett som de klappar på. ;p

9 Sandra:

Du får gärna informera mig om det funkar med grapetonic.. =)

10 Anne svarar...:

Sandra

Det ska jag absolut göra. LOVAR! :D



Men hey! Ska du också ha bebis? När? GRATTIS! :D

Kramar

11 Sandra:

Vi ska ha bebis 26 april.. man får gratulera till dig med.. =)

12 Anne svarar...:

Sandra

Åh, bara 1 månad efter oss då. Vad kul! :D Har ni tagit reda på kön och så med?

Tack så mycket :)

13 Furimmer:

Spännande kommentarer:

Näee du får inte klappa magen, jag bits!

Näee jag är inte gravid, blev lite mycket julmat bara

Nej du får inte klappa min mage, får jag klappa din?

Bråka inte, jag är gravid! Jag kan slå ner dig för mindre =)

14 Anne svarar...:

Furimmer

Haha! :D Jag ska ABSOLUT säga någon/några av dessa kommentarer någon gång ;p

15 Sandra:

Nej det har vi inte kollat.. så det blir en suprice. Tror jag skulle köpa massa grejer om jag visste oxå.=)

16 Anne svarar...:

Sandra

Ja, det ska ju egentligen vara en överraskning, det tycker jag också :)

Men eftersom det är Dannes första barn så fick han bestämma och han tyckte att vi skulle ta reda på det :)

17 Sandra:

Jag har faktiskt oxå varit riktigt sugen på att ta reda på det så jag förstår att han ville veta! =)

Kommentera här: