. Tål Inte Han Som Sätter Mig .


Som ni vet så har jag ett helvetes problem med att få bukt på min halsbränna. Jag har det aldrig på dagen (peppar, peppar) men så fort jag går och lägger mig så kommer den krypandes. Och lägger jag mig på höger sida så ska vi inte ens prata om hur illa det blir. Till råka på allt så är det på min högra sida som Danne sover.

Elias brukar också ligga till höger om mig när jag nattar honom men då får jag minsann ingen halsbränna. Är det möjligt att jag är allergisk mot mannen som satte mig (bokstavligt talat) i denna sits? Pappan till knodden jag bär i min mage. Jag har iallafall fått olika tips på hur jag ska slippa det här. Igår testade jag att dricka ett stort glas mjölk innan jag skulle sova. Det funkade väl si så där.

Ikväll får havregrynsgröten visa vad den går för.

Kommentarer:

1 Jennifer:

Havregrynsgröt? Det ska vara torra havregryn annars hjälper det ju inte.

Jag vet hur du har det. Jag åt mängders med Novalucol (eller vad det heter) och det hjälpte föga även om det ändå var det som lindrade mest...

Men lycka till :)

2 Sofie:

Hej!

Är också gravid och har suuuuperproblem med halsbränna. Inte minst på kvällar/nätter. Men Gaviscon från apoteket som smakar skit funkar faktiskt. Tar man 2 tuggtabletter precis innan man ska lägga sig brukar de funka fram till morgonkvisten någongång. Bullar även upp med kuddar lite, inte så att jag sitter upp men iallafall så att huvudet/bröstkorgen kommer lite högre upp och de funkar helt OK! :)

Hoppas du får bukt med de, för de ett h*elvete.

3 Anne svarar...:

Jennifer

Jag vet men jag testade gröten iallafall och guess what - halsbrännan som jag fick av att ligga i soffan försvann direkt :) Knaprar också Novalucol men de hjälper knappt något alls. Har även fått tips om att äta banan och mandlar. Mandlarna testade jag när jag väntade Elias och det hjälpte också lite men har inte kommit till skott denna gång :)



Sofie

Ja, jag har också försökt att halvsitta lite men det är bara obekvämt och inget jag tror att jag kommer att stå ut med i 18 veckor till :S

Gaviscon smakar onekligen skit men jag kanske skulle ge dom ett försök till då? :)

Tack, hoppas att det går över för din del också.

4 Sofie:

Svar; Jag ligger faktiskt bra med kuddarna. Utan att de känns som jag sitter :) Ja de tycker jag. Den orala lösningen ska vara bättre än tuggtabletterna men den kräker jag av. Den är värre än tabletterna, ruggigt äcklig. 1-3 tabletter är "normal dos". Gillar man inte den finns de ju andra alternativ som säkert smakar bättre :)

Ja de har jag också hört, har inte behövt testa något annat än, men skönt att veta att de finns alternativ när övriga sviker.

Kommentera här: