. Stå Ut I 18 Veckor Till .


Nu vet jag att havregrynsgröt funkar mot halsbränna. Som Jennifer kommenterade så ska man egentligen äta bara havregrynen men jag är kräsen och tänkte att jag skulle ge mig på gröten först och som sagt - det funkade. Eller jag hade varken halsbränna, surauppstötningar eller RLS ryck i benen när jag gick och la mig men hann inte mer än att slumra till innan jag vaknade och trodde jag skulle spy galla.

Riktigt hur mycket havregrynsgröten hjälpte
vet jag inte men eftersom halsbrännan och de sura uppstötningarna försvann tidigare under kvällen då jag åt gröt så antar jag att det faktiskt har en effekt. Sen spelar ju förbränning och ämnesomsättning in också. Jag antar att det var där gröten failade. När den hade förbrännts så pass mycket att det blev som ett "hål" i grötlocket i min magsäck så tittade helt enkelt magsyrorna fram.

Resultat:
Jag fick sova 4 h i natt, vaknade vid 6.18 (Elias är inne på sin pappas veckotider), Danne vaknade vid 10 och sa till mig att gå och lägga mig - jag sov till kl 13.

Aldrig i hela helvetet att jag tänker ha det så här i 18 veckor till.

Kommentarer:

1 Furimmer:

Har du pratat med din barnmorska? Det finns lite olika läkemedel du kan få utskrivna för detta

2 Anne svarar...:

Furimmer

Nej, men jag tänker ringa dit på måndag och om inte dom kan skriva ut nått åt mig så kontaktar jag läkaren. Han borde skriva ut.

Kommentera här: