. Skrivbord Före / Efter .


Jag är en sån där person som älskar att gå på loppisar, second hand och hitta saker som jag sedan kan göra om till mina egna. Eller att hitta saker som inte är precis så som alla andra har det. En egen touch liksom. För några månader sen så var jag och Marie på Stegen här i Hultsfred och då hittade jag det här skrivbordet. Det är precis lagom stort och får plats i datarummet tillsammans med Dannes databord utan att det ska bli jätte trångt där inne.

Jag tog hem det och började slipa, tvätta och måla det. Kan erkänna att jag tröttnade ett par gånger och lät det stå nån dag innan jag tog tag i det igen. Detta pga att jag tycker att det är sååå tråkigt att slipa med sandpapper. Men det problemet har jag löst nu eftersom jag önskat mig en handslip av papsen när jag fyller år (på måndag). För ett bra tag sen så blev det iallafall klart, bara att jag glömt att visa det för er.

Lite bättre än innan blev det väl iallafall?

Kommentarer:

1 Anonym:

Efter jag gillar teak så tycker jag såklart det var bättre innan ;). Det finns värde i teak också, de är som galna i det i storstäderna... Det ringde säkert tjugo personer samma kväll vi la ut ett soffbord i teak och ville att vi skicka det med Bussgods härs och tvärs över halva Sverige :P Stockholm, Göteborg, Malmö... Svindyrt med teak där.

Men visst är det kul att köpa loppis och fixa till, det håller jag med om :)

2 Anne svarar...:

Tina

Ja, det har jag sett att du är ;) Men hos dig så passar det ju in. Jag får det inte att göra det här, annars älskar jag att blanda gammalt och nytt men just teak får jag inte in i mitt pussel.

Hur gör du?

3 Fia:

Men vad snyggt! Du är jätte duktig. =)

4 Tove:

Önskar att jag också hade tålamod till att göra sånt där. Ditt blev verkligen jätte fint. :)

5 Anne svarar...:

Fia

Tack så mycket. :) Men så duktig vet jag inte om man måste vara för att smeta på lite färg ;)



Tove

Åh, men jag har verkligen inte alltid tålamodet heller. Skulle vilja ha ett garage eller nått där jag kunde hålla på med detta lite när jag vill. Den här gången höll jag på med det i datarummet och då blir det mer av ett måste att få det färdigt så snabbt för att man inte vill att det ska se ut som ett bombnedslag därinne.

Tack så mycket :)

6 Hanna:

Det finns en grundfärg som heter v-slip från alcro, använder du den behöver du inte slipa innan! Med förutsättningen att underlaget inte är skadat såklart :) Skrivbordet blev skitsnyggt!

7 Anne svarar...:

Hanna

Åh, vad smidigt! Och så mycket roligare och mindre jobb med det. Tack mycket för tipset och tack :)

8 zensuell:

MYCKET bättre tom =)

9 Ingbac44:

Så snyggt.

10 Furimmer:

Betydligt bättre.

11 Sanna:

Vad snyggt!!!

12 Anne svarar...:

Nämmen tack så mycket allihop! :D

13 Lukethedrifter:

Det blev ju en helt annan möbel. Jättesnygg.

14 Carina:

Gu vad snyggt!

15 Alex:

Jag tycker det blev både snyggt och stilrent!

16 Anne svarar...:

Fasen vad gulliga ni är! Tack. :D

17 Karen:

Snyggt!

18 Anne svarar...:

Karen

Tack så mycket :)

Kommentera här: